Berea arbitrează lupta pentru capitala culturală europeană

Berea arbitrează lupta pentru capitala culturală europeană
Compania Ursus va sponsoriza municipalitatea de pe Bega cu 300.000 de euro în următorii trei ani pentru activităţi culturale, inclusiv pentru „acţiuni de promovare a Timişoarei în competiţia Capitală Culturală Europeană".

Într-un proiect de hotărâre al Consiliului Local Timişoara şi în contractul aferent, compania Ursus se angajează să susţină cu 300.000 de euro activităţi culturale precum şi de promovare a oraşului de pe Bega în competiţia Capitală Culturală Europeană. În acelaşi timp, Ursus are în desfăşurare un protocol cu Primăria Cluj-Napoca, de 220.000 de euro pentru susţinerea acţiunilor culturale iar alţi 37.500 de euro au fost alocaţi de companie direct Asociaţiei Cluj - Capitală Culturală Europeană 2021.

Conform proiectului de hotărâre a deliberativului din Timişoara, „Se acceptă şi se însuşeşte Contractul de sponsorizare nr. / 29.03.2013 prin care SC Ursus Breweries SA sponsorizează Primăria Municipiului Timişoara cu suma de 300.000 euro pentru o perioadă de trei ani, pentru organizarea evenimentelor cultural artistice, educaţionale, sportive precum şi lucrărilor în domeniul reabilitării clădirilor istorice sau de înfrumuseţare a oraşului, materialelor şi evenimentelor de promovare a imaginii oraşului, acţiunilor de mediu sau de promovare a Timişoarei în competiţia Capitală Europeană a Culturii 2021". În anexa la protocolul aferent contractului de sponsorizare se arată şi activităţile pentru care se alocă bani în Timişoara: Zilele Timişoarei, Festivalul Inimilor, Ruga Bănăţeană, Serbările Timişoreana şi „Festivităţi şi evenimente culturale de interes public". În cazul Clujului există un protocol cu Primăria Cluj-Napoca pe trei ani, care expiră în acest an. "Avem un protocol de finanţare a activităţilor culturale întins pe trei ani, de 220.000 de euro - 60.000 în primul an, şi câte 80.000 în ceilalţi. Expiră în acest an şi suntem în discuţii să vedem cum îl vom prelungi. Fondurile sunt alocate pentru Zilele Clujului, Revelion şi evenimentele din cadrul sărbătorilor de iarna. În plus, Ursus plăteşte o bună parte din facture la energie pentru iluminările de iarnă", ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Oana Buzatu.

Directorul Asociaţiei Cluj - Capitală Culturală Europeană, Florin Moroşanu, şi-a arătat ieri surprinderea faţă de decizia SC URSUS Breweries SA. "Sunt surprins de această decizie, însă fiecare companie ia deciziile pe care le consideră opportune. Noi vom analiza şi vom prezenta un punct de vedere în zilele următoare", a declarat Moroşanu pentru ZIUA de CLUJ. El a precizat că SC URSUS Breweries SA are o contribuţie de 37.500 de euro în cadrul Asociaţiei Cluj - Capitală Culturală Europeană. Sprijinul se întinde pe o perioadă de 18 luni.

Conform Dianei Klusch, Corporate Affairs Director al Ursus Breweries, compania va susţine în mod echilibrat cele două comunităţi unde au mărci de bere. "Compania Ursus Breweries, care deţine atât marca URSUS cât şi marca Timişoreana, susţine comunităţile locale în care îşi desfăşoară activitatea, respectiv oraşul Cluj-Napoca şi oraşul Timişoara. Acţiunile de susţinere au la bază protocoale de colaborare cu primăriile respectivelor oraşe, prin care se decid, de comun acord, activităţile care vor fi susţinute la nivel local, prin mărcile de bere din portofoliul nostru.

Astfel, în Cluj a fost încheiat un protocol de colaborare cu Primăria Cluj-Napoca încă din mai 2011, pe o perioadă de trei ani, prin care au fost susţinute activităţi precum Zilele Clujului şi manifestările din preajmă sărbătorilor de iarnă. În plus faţă de alte evenimente pe care URSUS le susţine în mod tradiţional în Cluj, cum ar fi TIFF, de anul trecut a fost încheiat un acord separat de susţinere a Clujului în cursă pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. La începutul acestui an au existat deja discuţii cu reprezentanţii Primăriei Cluj-Napoca pentru prelungirea protocolului de colaborare şi continuăm discuţiile în acest sens.

Protocolul cu Primăria Timişoara la care se face referire acum a fost încheiat în 2012, la fel pe o perioadă de 3 ani şi prevede susţinerea unui spectru larg de activităţi, cum ar fi şi evenimentele cu caracter local, pe care marca Timişoreană le susţine în mod tradiţional: Serbările Timişoreană, Zilele Timişoarei, festivalul Rugă Banateana, Festivalul Inimilor. S-a discutat de principiu în cadrul protocolului şi sprijinirea unor activităţi legate de participarea oraşului Timişoara în cursă de Capitală Culturală Europeană, fără a agrea un protocol specific cum este cazul celui de la Cluj. (...) Ne uităm să existe sprijin echilibrat pentru comunităţile în care suntem prezenţi, iar sumele investite în astfel de evenimente sunt similare.

Ne delimităm, totodată, de orice posibilă interpretare a acţiunilor noastre ca fiind urmarea unor declaraţii exprimate de oameni politici.", a răspuns Klusch întrbărilor ZIUA de CLUJ. (T.C.)

 

 

Comenteaza