“Capul” lui Pantelimon s-a rostogolit pe “centura de diamant”

“Capul” lui Pantelimon s-a rostogolit pe “centura de diamant”
Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ion Pantelimon, a fost demis ieri, după ce Corpul de Control al ministerului a constatat nereguli manageriale în construcţia centurii Vâlcele - Apahida.

Ministrul Transporturilor a aprobat în urmă cu două zile propunerea de revocare a echipei manageriale a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP), venită de la Corpul de Control, care a efectuat în această săptămână o serie de verificări la "centura de diamant" a Clujului. A căzut "capul" lui Ioan Pantelimon, dar şi cele ale directorilor de la Întreţinere şi Infrastructură, Investiţii sau Economic.

"În urma vizitei de lucru efectuate în judeţul Cluj, precum şi a sesizărilor primite, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Ovidiu Silaghi, a dispus Corpului de Control din cadrul Direcţiei Generale de Control a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii efectuarea unui control tematic la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania - Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj. Controlul s-a desfăşurat în perioada 22 - 24 mai şi a avut ca obiectiv verificarea derulării contractelor încheiate de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, pentru realizarea obiectivului de investiţii «Varianta de ocolire Cluj Est» (supranumită «centura de diamant» - n. red.) În urma verificărilor efectuate s-au constatat grave probleme manageriale, constând în luarea unor decizii controversate referitoare la derularea investiţiei menţionate", se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Transporturilor.

În urma verificărilor efectuate la DRDP Cluj s-a constatat că echipa de la vârful direcţiei de drumuri a decis a decis modificarea traseului variantei de ocolire Cluj Est, fără a avea la bază o fundamentare corespunzătoare, în condiţiile în care proiectul tehnic şi indicatorii tehnico-economici erau deja aprobaţi prin HG nr. 506/19.04.2006, a acceptat ca unul din cei doi antreprenori ai lucrărilor să renunţe la executarea lucrărilor aferente unui sector de drum care avea probleme geologice, a organizat o procedură de atribuire neconformă, cu rezultate negative privind durata de execuţie a lucrărilor, a urmărit în mod defectuos derularea contractelor încheiate pentru realizarea investiţiei, ceea ce a condus la depă;irea repetată a termenelor de execuţie. "Urmare a deciziilor manageriale defectuoase, valoarea lucrărilor aferente investiţiei, respectiv 77.682.250 de euro, s-a majorat, ajungând la valoarea de 142.991.786 de euro. Aceleaşi decizii defectuoase au avut implicaţii negative majore asupra termenului de execuţie a lucrărilor. Acesta era prevăzut iniţial la 24 luni (începând cu octombrie 2006), însă nici până la data controlului - mai 2012, lucrările nu erau complet finalizate. Faţă de gravele abateri constatate, Corpul de Control a propus conducerii ministerului revocarea echipei manageriale a DRDP Cluj, măsură aprobată de ministru în data de 24 mai", se mai arată în comunicatul ministerului. Ioan Pantelimon a avut telefonul închis ieri.

Potrivit datelor de pe site-ul oficial al DRDP Cluj, echipa mangerială este formată din directorul regional Ion Pantelimon, directorul adjunct Întreţinere şi Infrastructură, Ioan Crişan, directorul adjunct Investiţii, Teodor Gorcea, directorul adjunct economic, Zoiţa Olimpia Bumb, şi şeful Departamentului Achiziţii, Ambrozie Fodor.

Deocamdată nu s-a numit o nouă echipă managerială la DRDP Cluj. Potrivit surselor din USL Cluj, în cărţi pentru a prelua şefia instituţiei sau alte posturi de conducere sunt foştii directori Eugen Cecan, Ioan Petruţ, dar şi Marius Cătăniciu, cu susţinere politică din partea PSD sau PNL.

DRDP, în proces cu constructorul

DRDP Cluj a acţionat în instanţă compania maghiară Vegyepszer, constructor al unui sector al centurii Vâlcele - Apahida, cerând daune interese de 20 de milioane de lei pentru execuţie defectuoasă şi oprirea lucrărilor. Următorul termen al procesului este pe 6 iunie. Vegyepszer a trecut şi printr-un proces de insolvenţă în Ungaria, conform presei centrale. Lucrările la centura Cluj Est, cunoscută sub denumirea Vâlcele - Apahida şi intitulată generic de presă "centura de diamant", au demarat în octombrie 2006. Varianta ocolitoare la Cluj, care însumează 23,7 km şi care are două benzi de circulaţie, a fost licitată în 2006 pe trei tronsoane: I (8,59 km), II (9,35 km) şi III (5,67km). Potrivit datelor oficiale, tronsonul I trebuia terminat în 30 iunie 2008, iar tronsoanele II şi III, în 30 iunie 2010. Pe centura Cluj Est a lucrat la tronsonul I consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi, Vegyepszer şi Diferit la partea de consolidări (a câştigat în 2010 o licitaţie pentru consolidări pe tronson, după apariţia unui front de alunecări de teren, la o valoare de peste 17 milioane de euro - n. red.). Tronsonul II a fost asfaltat din 2010, cu excepţia unei porţiuni care s-a surpat (în 2010) şi care a fost reparată, pe asigurare, tot de consorţiul Pizzarotti-Tirrena Scavi. Tronsonul III, întins pe teritoriul comunei Apahida, este circulabil din 2009 şi a fost executat de compania Vegyepszer. DP Consult este proiectant, iar Search Corporation & Primacons Group este consultant.

 

Comenteaza