Clădirea Gării noi din Cluj a ajuns refugiu pentru boschetari GALERIE FOTO

Clădirea Gării noi din Cluj a ajuns refugiu pentru boschetari GALERIE FOTO
Clădirea gării de scurt parcurs, cunoscută clujenilor ca "Gara mică", a ajuns un focar de infecţie. Aceasta nu mai este folosită de o jumătate de an, cu excepţia boschetarilor, şi a fost deconectată de la reţelele de utilităţi. "La ce trafic este în Cluj, nu avea niciun rost", spun angajaţii CFR.

O parte dintre casieriile gării au rămas deschise până la sfârşitul anului trecut în clădire, însă aproape niciun călător nu le folosea. "Toată lumea mergea la tren din gara mare, şi atunci de acolo-şi cumpăra biletele. E şi mai curat", spune un angajat.

Reporterul ziuadecj.ro a surprins miercuri un cuplu în vârstă care încerca să intre în clădire, în ciuda afişului care arăta că toate plecările trenurilor au fost mutate în gara mare, dar şi a lacătului pus pe intrare. A venit şi explicaţia: "nu am mai fost în Cluj de 18 ani", a spus femeia încărcată cu bagaje.


Clădirea a ajuns adăpost pentru boschetari şi groapă de gunoi: podeaua unei rampe e acoperită total cu flacoane de băutură şi din aproape fiecare colţ al clădirii răzbate mirosul de fecale şi de urină. "E un focar de infecţie, plin de boschetari şi de rahat", a spus sursa ziuadecj.ro. Inedit: deşi clădirea este închisă cu lacăt de mai bine de şapte luni iar spaţiile comerciale au fost dezafectate - cu o excepţie - ceasul montat deasupra intrării principale funcţionează încă ireproşabil. La fel, cele două monitoare amplasate în incinta clădirii şi care afişează sosirile şi plecările din gara oraşului sunt încă funcţionale.

Traficul feroviar de călători din Cluj a scăzut de patru ori în ultimii 20 de ani, arată statisticile Regionalei CFR Cluj. Este vorba în total de până la 130.000 de călători pe lună din gara Cluj-Napoca, faţă de cel puţin 500.000 pe lună înainte de Revoluţie. Gara de scurt parcurs era folosită mai mult pentru trenuri de navetă, muncitoreşti, pe curse scurte, cum ar fi spre Dej sau Beiuş.

Directorul Regionalei CFR Cluj, Gheorghe Şurubaru, recunoaşte că instituţia nu are deocamdată niciun plan cu clădirea închisă de mai bine de o jumătate de an. "Încă nu ştim ce vom face cu ea. Urmează să vedem. Au fost discuţii cu Primăria şi poate o preiau dânşii, dar să vedem în ce condiţii", spune el.

Primarul din Cluj-Napoca, Sorin Apostu, nu ascunde că este interesat de preluarea clădirii. "Dorim preluarea. Deocamdată suntem într-un stadiu de verificare a actelor şi a cărţilor funciare, verificăm cine sunt prorpietarii şi cum să facem eventuale schimburi. Dânşii (Regionala CFR Cluj, n. red.) au nişte datorii la noi şi vrem să vedem dacă putem intra şi în acest subiect", spune primarul, pentru ziuadecj.ro.

Întrebat care sunt planurile municipalităţii în eventualitatea în care imobilul ar ajunge la primărie, Apostu spune că "în clădire ar fi foarte bună o piaţă agroalimentară", dar că obiectul negocierilor îl constituie şi terenul din vecinătatea clădirii, "unde ar putea fi amenajat un parking pentru gară".

Comenteaza