CNAIR promite să finalizeze în 2019 loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda și două tronsoane din Autostrada A3. API: "Sunt minciuni gogonate"

Sumele alocate pentru autostrăzi în proiectul de buget sunt insuficiente pentru finalizarea loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut, parte din Autostrada A3, aşa cum anunţă CNAIR, apreciază asociaţia Pro Infrastructură.

"Folosind rapoartele CNAIR și cifrele bugetului propus joi, vedem că pe Autostrada A3 Câmpia Turzii-Chețani-Iernut avem nevoie de 462 milioane lei (TVA inclus) pentru a ajunge la 100% din ambele contracte. Suma alocată de guvern? Doar 164,4 milioane (35,6%) prevăzute pe toată Autostrada Transilvania, între Târgu Mureș și Borș (mai sunt și alte mici secțiuni care, teoretic, vor consuma bani)", transmit reprezentanţii organizației pentru infrastructură. 

API mai spune că segmentul din A3 dintre Câmpia Turzii și Chețani (Straco) a ajuns la doar 19% stadiu fizic, avansul din 2018 fiind de aproximativ 13%, iar din cele 4 proiecte promise de șeful CNAIR, doar tronsonul Chețani-Iernut (Astaldi) are șanse teoretice de finalizare în 2019: este acum la 58%, iar anul trecut a avut un progres de 39 de procente.

Pe Autostrada A10 Sebeș-Alba Iulia-Aiud ar fi nevoie de 660 de milioane de lei (cu TVA) pentru lucrările rămase de executat din cele două contracte, suma alocată fiind de doar 160 de milioane de lei (24,2%), mai arată Asociația Pro Infrastructură. "Lotul 1 din A10 (Pizzarotti) este la un stadiu fizic de 61%, iar în 2018 a avut un progres de 20%. Sectorul vecin (Aktor) este la 49% și, atenție, în tot anul trecut șantierul "a înaintat" cu doar 5 procente!!!"

Postarea vine ca reacție la declarația din această săptămână a directorului CNAIR de la întâlnirea Comitetului de Monitorizare al POIM. „Directorul General CNAIR Narcis Neaga a declarat cu o seninătate dezarmantă că în 2019 se vor finaliza inclusiv loturile 1 şi 2 ale Autostrăzii A10 Sebeş-Turda şi tronsoanele Câmpia Turzii-Cheţani şi Cheţani-Iernut, parte din Autostrada A3”.

„Sunt doar minciuni sfruntate contrazise vehement nu doar de bunul simţ, de stadiul actual al proiectelor, avansul din anii precedenţi, birocraţia nerezolvată sau problemele financiare şi de mobilizare ale unor constructori, ci şi de Legea bugetului de stat pe 2019!”

Potrivit reprezentanților API, scenariul realist indică 43,28 km noi de autostradă în acest an, iar cel optimist 69,18 km. "Restul sunt doar promisiuni pentru naivi, dezinformări grosolane și minciuni gogonate", conchide API.

Comenteaza