Foto "Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online în Cluj-Napoca

"Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online în Cluj-Napoca
"Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online
"Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online
"Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online
"Coletul dumneavoastră a ajuns..." / Noi acțiuni de ÎNŞELĂTORIE online

Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române își face simțit prezența, prin intermediul SMS-urilor. 

Infractorii cibernetici atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet, iar victimele sunt alese se pare, la întâmplare. O doamnă din Cluj-Napoca ar fi primit cică un colet de la mii de kilometri distanţă fără să ştie de el. Altcineva, un pachet din Marea Britanie. 

Mai exact abonaţi de telefonie mobilă din Cluj-Napoca, atât de la compania Orange, cât şi de la Digi au primit mesaje SMS prin care, de pe un număr de telefon cu prefix de Etiopia +251 sau de Marea Britanie +44, li se aducea la cunoștință acestora faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale ar fi incomplete.

Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă. Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță). Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.

Încă de anul trecut Poşta Română atrăgea atenţia cu privire la aceste metode de înşelătorie. "Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect. În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni. Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam! Nu accesați link-ul! 

Compania Națională “Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.

În ceea ce privește comunicarea prin SMS-uri, cele transmise din partea Companiei sunt exclusiv mesaje strict informative, prin care clientul este anunțat că i-a sosit coletul la subunitatea poștală aferentă, intrevalul orar la care poate ridica trimiterea și, eventual, dacă sunt taxe de achitat"

Comenteaza