Video Foto „Greii" din IT-ul clujean s-au întâlnit la sediul NTT DATA Romania

NTT DATA Romania a găzduit, joi, o conferință care a abordat managementul atât din perspectiva gestionării crizelor, cât și a resurselor umane din industria de tehnologie.

Conferinţa găzduită de NTT DATA Romania cu temele „Provocări ale managementului de criză în contextul macroeconomic actual”, respectiv „Viitorul managementului resurselor umane în industria de tehnologie”, organizată de Societatea Academică de Management din România (SAMRO) și NTT DATA Romania, s-a bucurat de o largă audienţă. 

Mediul de business şi cel academic s-au întâlnit sub cupola unor dezbateri constructive menite să evidenţieze principalele imperative cu care se confruntă managementul în perioada actuală. „Împreună am lansat această platformă de specialitate unică în România în cadrul căreia am avut dezbateri inspirate și pline de sens", au transmis organizatorii.

În deschiderea conferinței, Maria Metz, CEO NTT DATA Romania, a evidențiat faptul că mediul de business şi cel academic s-au întâlnit sub cupola unor dezbateri constructive menite să sublinieze principalele provocări cu care se confruntă managementul în perioada actuală.

Universitățile au o dublă vocație. Aceea de a face transfer de cunoștințe către studenți și cea de cercetare științifică avansată. În relația cu mediul de afaceri este abordată această dublă perspectivă. Pe deoparte, mediul de afaceri, companiile așteaptă de la universități în calitatea lor de formatori de resursă umană de înaltă calitate să acopere nevoile lor. Pe de altă parte, din perspectiva cercetării științifice foarte atent coordonate, în cazul universităților cu valențe antreprenoriale, să asigure un transfer de informație, de tehnologie dinspre universitate către mediul de afaceri. Relația aceasta este una bilaterală. În absența mediului de afaceri, universitățile ar pierde din competitivitate prin prisma faptului că firmele nu ar mai solicita transfer tehnologic. Ele sunt și cele care creează locuri de muncă pentru absolvenți, într-un context în care universitățile acționează între ele ca într-o piață concurențială”, a spus Maria Metz, CEO-ul NTT DATA România.

Aceasta a vorbit și despre lecțiile ultimilor 20 de ani de colaborare cu zona academică.

Am 20 de ani de experiență în ceea ce privește aceste colaborări între universități și mediul de afaceri. După acești ani, am înteles acum, poate mai bine decât oricând, profunzimea și însemnătatea acestui tip de colaborare. Am decis împreună cu SAMRO să onorăm această colaborare prin lansarea aceastei platforme de discuții de specialitate și să ducem colaborarea la un an nivel, să confirmăm o dată în plus caracterul de trend setter al NTT Data România în piața de talente în care activează. Sper ca în urma acestui eveniment să avem concluzii relevante în urma unor discuții pline de sens”, a conchis Maria Metz, completată de Liviu Ilieș, președintele SAMRO Cluj:

„Organizația noastră are ca misiune managementul sustenabil prin promovarea elitelor academice românești și din mediul de afaceri, fără să uităm cooperarea cu școlile de management care se bucură de notorietate pe plan mondial. Unul dintre obiective este consolidarea acestei legături interprofesionale în domeniul managementului, inclusiv cel public”.

Adrian Crivii, CEO DARIAN DRS: „Noua generație are mai multă informație și e mai productivă"

În cadrul panelului cu tema „Provocări ale managementului de criză în contextul macroeconomic actual”, moderat de prof. univ. dr. emerit Ovidiu Nicolescu, Președinte al SAMRO, au luat cuvântul prof. univ. dr. Răzvan Nistor, FSEGA, UBB, dr. Adrian Crivii, CEO al DARIAN DRS și Președinte Executiv al Asociației Mondiale a Organizațiilor de Evaluatori WAVO, dr. Florin Petean, Director Executiv al Centrului de Dezvoltare Managerială CDM, și Voicu Oprean, CEO Arobs Transilvania. 

Ce provocări au managerii în contextul actual? Metz, NTT: „Suntem un trend setter în piața de talente / Oprean, Arobs Cluj: Management-ul e o știință,

În prezent, industria IT-ului are mari provocări de a crește echipe cu scopul de a face performanță. Angajații din noua generație au mai multă informație, mobilitate, pot să aibă o productivitate mare, dar nu doresc să muncească atât de mult cum am făcut-o noi. Totuși, asta nu înseamnă că nu pot deveni buni manageri, a declarat Adrian Crivii, președintele executiv al Asociației Mondiale ale Organizațiilor de Evaluatori.

Prima mea educație de management a fost la UBB, Transilvania Business School se numea în acel moment. Mergeam la cursuri după viața de programator. Cam așa am început eu management-ul. Aveam o lucrare, implementarea unui proiect, o sală de fitness, dețineam acel business atunci, am început să aplic ce am învățat. Afacerea a fost roditoare la un moment dat, au fost trei săli de fitness, dintre care două în Cluj-Napoca și cealalată în București. Acum 7-8 ani am făcut exit complet din acel business. Trăim provocări diverse. Contextul este unul dificil mai ales în momentul de față, dar trebuie să ne adaptăm”, a spus Voicu Oprean, CEO Arobs Transilvania.

Imediat, în momentul pandemiei, la Arobs ne-am pus întrebari cu privirea la munca de acasă, dacă oamenii lucrează sau dacă există randament scăzut. Am pus soft-uri pe calculatoare care să monitorizeze ce se întâmplă. Știam că mai există astfel de soluții la câteva companii americane din Cluj, asta dacă ne uităm și la management-ul comparat. Am făcut soft-ul pe repede înainte, fără să ne consultăm cu management-ul. Am instalat soft-ul pe câteva calculatoare, am anunțat persoanele repsective. Am primit feedback imediat. Respectivii m-au întrebat direct «Noi ce livrăm? Ore de programare sau livrăm calitate?». Acela a fost momentul în care noi am început să analizăm și să intrăm mai mult în detaliu. Pe scurt, am anulat proiectul după aproximativ două săptămâni de implementare cu o echipă de test. După, ne-am schimbat modul de a colabora și de a implementa aceste procese de remote în firmă pentru a fi în favoarea clientului. Avem cu toții provocări, să nu creadă cineva că noi, managerii, nu greșim. Câteodată implementăm prost, poate ne dorim mult sau facem puțin”, a declarat CEO-ul Arobs.

Adela Negru, CHR NTT DATA Romania: „Nu vorbim despre șef și angajat, ci despre colegi"

Cel de-al doilea panel al conferinței l-a avut ca moderator pe prof. h.c. dr. Daniel Metz, iar ca speakeri pe Alina Negru, Director General Emerson, Călin Văduva, CEO Fortech, Sabin Sărbaș, Președinte al Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor a Camerei Deputaților și Adela Negru, Chief HR Officer NTT Data Romania.

Ce provocări au managerii în contextul actual? Metz, NTT: „Suntem un trend setter în piața de talente / Oprean, Arobs Cluj: Management-ul e o știință,

Când am ajuns în firma EBS (actuala NTT DATA România - n. red.), prima lecție care mi s-a predat a fost că aici nu vorbim despre șef și angajat, ci despre colegi. Noua generație trăiește într-un mediu în care poate să se exprime, este mai vocală, este una pentru care a devenit prioritar conceptul de well-being. Acum totul este despre nevoi. Pentru a schimba atitudinea oamenilor, nu mai trebuie să presupui, asta am învățat aici. Strategia de retenție nu se poate face decât împreună cu colegii”, a afirmat Adela Negru, Chief HR (Resurse Umane) Officer NTT Data Romania. 

Am avut norocul de a face management în propria companie timp de trei ani și jumătate, după care un an și o lună ca presedintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), care au fost cât 15 ani. Vârsta nu are legătură cu atitudinea angajatului. După ce am ajuns la ADR, de abia după 6-7 luni funcționarii publici au ajuns să îmi răspundă duminică seara la ora 21, în condițiile în care un șef de instituție cum am fost eu stă cam un an în funcție. E un consum enorm de mare din partea managerilor în a crea engagement față de firme. Trebuie să faci angajații să simtă, când tragi linie, că au și ei parte de succes și că fac parte din proces. Se vorbește despre un management al crizelor continue. Păi, atunci România este superpregătită cu manageri, deoarece în mediul public ne aflăm într-o criză permanentă, de 30 de ani încoace", a declarat deputatul clujean Sabin Sărbaș, Președinte al Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor.

Eu am abordat conceptul de micro culturi când aveam clienți de tipoligii absolut diferite. Era un client în Germania, unde Biserica Evanghelică, cea Catolică și statul german erau acționari. Când mergeai la ei în vizită, toți erau îmbrăcați în negru. Parcă mirosea a tămâie acolo. Toți oamenii de la noi care lucrau pentru ei au început să se schimbe în urma delegațiilor reciproce. Atunci am înțeles și am spus să îi lăsăm pe ei într-o cultură a departamentului, care să se aproapie de cea a clientului, astfel încât integrarea să fie mult mai fericită. Aici există și o problemă, când ai astfel de grupuri. Când îți pleacă cineva, pleacă toți.

Sunt 150 de oameni în această clădire de birouri. Altădată erau câteva mii. Oamenii stau acasă, cu picioarele pe birou și cu tastatura în brațe, însă în aceste condiții este greu să faci cultură organizațională în companie atunci când modelul tradițional s-a cam dus, când nu știi ce face omul acolo. Noi, practicienii, suntem în lupta asta continuă de a ne atinge următoarele obiective și nu avem timp să accesăm știința care e acolo adunată în universități, de aceea am decis să colaborăm. E foarte important să avem teme de cercetare reale despre cultura organizațională a viitorului, teme care «dor»  și care generează bunăstare în comunitățile în care ne aflăm”, a spus și Daniel Metz, Președintele Consiliului de Administrație al NTT DATA Romania.

Comenteaza