Cu Corpul de Control pe urme, firma lui Clotilde Armand mai cere 1 milion de euro pentru supervizarea construirii autostrăzii Transilvania

Cu Corpul de Control pe urme, firma lui Clotilde Armand mai cere 1 milion de euro pentru supervizarea construirii autostrăzii Transilvania
Francezii de la Egis au depus încă două facturi în valoare totală de 4,3 milioane de lei la Compania de Drumuri, pentru supervizarea construirii autostrăzii Transilvania.

Pe data de 14 martie, Egiss Internaţional SA Franţa, Sucursala Bucureşti, societate acondusă de Clotilde Armand, a depus la Direcţia de Investiţii a Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) o factură care a a fost acceptată la plată. Valoarea: 2,22 milioane de lei. Banii vor fi decontaţi în baza contractului privind Supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş. Mai mult, pe data de 15 februarie, francezii au mai depus o altă factură în valoare de 2,043 milioane de lei, tot pentru supervizarea construirii autostrăzii Transilvania, scrie evz.ro. 

Amintim că Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a verifica legalitatea mai multor contracte, inclusiv cel de servicii de supervizare a lucrărilor de construire a Autostrăzii Braşov - Oradea, încheiat între CNADNR și Egis Route - Scetaroute / Egis International.

MT a făcut precizări referitoare la contractul încheiat între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi societatea JV Egis Route Scetauroute - Egis International. Contractul de servicii de supervizare a lucrărilor de construcţie a Autostrăzii Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea - Graniţa România / Ungaria nr. 2562 a fost încheiat în 31 august 2004 cu Egis, prin procedură de licitaţie deschisă.

"Obiectul contractului îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în 8 secţiuni. Valoarea Contractului de Supervizare, la semnare, a fost de 236 de milioane de lei, fără TVA.

Până în prezent s-au încheiat 8 acte adiționale la contractul de supervizare, astfel: în 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (două), 2014 și 2016. Dintre acestea, cinci au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuție a lucrărilor pe șantier. Plățile efectuate de către CNAIR SA către prestator reprezintă doar contravaloarea serviciilor realizate de acesta pentru contracte de lucrări aferente unui număr de 133 km", conform MT.

Firma Egis supervizează Autostrada Transilvania (A3). Clotilde Armand, consilier la sectorul 1, este director al Egis România. Aceasta, consilier la Primăria Sectorului 1 din București, și-a trecut pe declaraţia de avere suma de 249.973 de lei, reprezentând venituri realizate în 2016 în calitate de director la compania Egis România.

Proiectul autostrăzii Braşov - Borş a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit multe modificări, fiind reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro.

Ulterior s-au dat noi termene de finalizare, ultimul estimat fiind 2020. Din șoseaua Brașov - Borș, de 433 km, sunt finalizați 52 km, pe tronsonul Câmpia Turzii - Gilău, construit de Bechtel. În prezent se află în lucru sau în pregătire tronsoanele Gilău - Nădăşelu, Târgu-Mureş - Ogra - Câmpia Turzii, Suplacu de Barcău - Borş, iar pe alte secţiuni nu au fost selectați constructorii.

 

Comenteaza