Cum a pierdut România un sistem de transport revoluționar. București-Cluj în 28 de minute

Cum a pierdut România un sistem de transport revoluționar. București-Cluj în 28 de minute

În lume există trenuri care circula cu 350km/h, însă puţini ştiu că România a inventat un tren capabil să meargă cu 500km/h.  

În anii ’70 marele savant român Henri Coandă a inventat un tren capabil să circule cu viteze de peste 500 de kilometri pe oră.

Proiectul de construcţie a fost conceput după ce Nicolae Ceauşescu le-a cerut savanţilor o alternativă ieftină la metrou. În anul 1969, Henri Coandă a înfiinţat Institutul de Creaţie Ştiinţifică şi Tehnică INCREST. Aici a proiectat un tren care circula în conducte şi atingea viteze record pe baza diferenţei de presiune atmosferică. În anul 1972, Coandă s-a stins din viaţă iar invenţia sa a fost perfecţionată şi experimentată. În vecinătatea localităţii Măneciu, în anul 1974, cercetătorii au construit o unitate de cercetare în care au aplicat, la scară mare, transportul de mărfuri şi de persoane prin conducte. Baza a fost construită, departe de ochii curioşilor, într-o pădure, iar experimentele se ţineau în secret. După Revoluţie proiectul a fost abandonat.

Comenteaza