Cum imită o artistă clujeană ecranul cinematografului în tablouri de ulei pe pânză

Cum imită o artistă clujeană ecranul cinematografului în tablouri de ulei pe pânză
O doctorandă la Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca expune la Casa Matei, în expoziţia "Pictură şi Cinematografie: De la ecran la pânză, o fenomenologie aplicată".

E vorba de tânăra artistă Laura Praţa, doctorand în ultimul an la Universitatea de Artă şi Design din Cluj-Napoca. Vernisajul expoziţiei va avea loc vineri, la ora 19, în Galeria Casa Matei.

Proiectul Laurei Praţa, care se constituie şi în subiectul tezei sale de doctorat, realizează o trecere în revistă a elementelor care intersectează cele două arte "din punctul de vedere al paradoxului fenomenologic", dar şi o analiză a direcţiilor şi reperelor cinematografice care ar putea influenţa pictura contemporană, explică UAD.


Seria lucrărilor „De la ecran la pânză" a prins contur la începutul anului 2007, în timpul unei burse de studiu în Dublin, la National College of Art and Design, unde tânăra artistă a participat la un curs de artă cinematografică veche. Influenţa iniţierii în arta cinematografică a fost decisivă, pentru că în următorii ani, aceasta a stat la baza dezvoltării tezei de doctorat cu titlul „Exerciţiu de intertextualitate. Un studiu de cercetare fenomenologică între pictură şi cinematografie".

Primele influenţe în lucrările Laurei Praţa au venit dinspre cinematografia anilor '50, filme precum „Sunset Boulevard", „Casablanca" sau „The wild one" stând la baza primelor lucrări. Au urmat apoi filme ca „Bonnie şi Clyde" sau „Patton", acesta din urmă, dându-i artistei posibilitatea de a utiliza limbajul suspendat în căutarea unei structuri narative care să fie potrivită atmosferei de război.

Tehnica folosită în realizarea lucrărilor ce compun expoziţia "Pictură şi Cinematografie: De la ecran la pânză, o fenomenologie aplicată" este tradiţională, ulei pe pânză, iar dimensiunile picturilor variază de la 30 la 70, 100, 200 respectiv 300 cm, care încearcă o imitare a ecranelor cinematografice.

Comenteaza