Cum se pregăteşte Clujul să fie Capitala Europeană a Tineretului în 2015. Iată logo-ul şi sloganul

Cum se pregăteşte Clujul să fie Capitala Europeană a Tineretului în 2015. Iată logo-ul şi sloganul
Începând cu 1 ianuarie 2015, Clujul va deveni Capitala Europeană a Tineretului. Cu mai puţin de două luni până la această dată, a fost făcută publică strategia de promovare a oraşului.

Reprezentanţii Federaţiei SHARE, organizaţia însărcinată de pregătirea proiectului "Cluj, Capitală Europeană a Tineretului 2015", au decis ca oraşul să se prezinte ca "Europe's Largest festival" (Cel mai mare festival din Europa).

Potrivit celor ce se ocupă de brandingul Clujului, unul dintre aspectele reprezentative ale oraşului este existenţa a peste 1.500 de festivaluri şi evenimente anual, fapt pe care vor să îl aducă în atenţia străinilor ce vor alege să-l viziteze.

„Mi-am dat seama lucrând la proiectul ăsta că suntem prea conservatori şi prea critici şi este loc de schimbare. Pnetru mine Clujul înseamnă ceea ce se întâmplă de câţiva ani încoace şi anume creativitate, start-up-uri, IT şi aşa mai departe, toate acestea sunt în schimbare. Avem un viitor pe care încep să-l văd tot mai bine", a spus Adrian Docea, headlist.com .

Printre punctele forte identificate de membrii SHARE se numără, de asemenea, centrul vechi, viaţa de noapte energică, plasarea oraşului pe primul loc în Europa în topul celor mai prietenoase oraşe cu străinii, dar şi oportunităţile de antreprenoriat pe care le oferă, fiind printre cele mai propice locuri pentru un start-up.

Toate aceste aspecte contribuie semnificativ la formarea impresiei turiştilor asupra oraşului. Aceştia îl consideră "creativ şi inovator în ştiinţă şi artă, incredibil de prietenos cu cei care îl vizitează şi artistic şi boem".

Tot pentru a prezenta identitatea Clujului, a fost creat şi un logo, plecând de la forma orașului vechi, cel situat între ziduri. În ideea de a crea o matriță în care fiecare își poate construi propriul logo, au fost concepute mai multe variante, colorate diferit. Astfel, o simplă fotografie poate deveni logo, în viziunea Heraldist & Watermarks, compania care se ocupă de branding.

"Logoul a plecat de la forma cetăţii vechi a Clujului pe care am folosit-o ca o matriţă în care fiecare poate adăuga versiunea lui de logo. Poate să fie o fotografie sau poate să fie un selfie, o pictură. Este mai mult decât un logo, e un sistem de identitate fluid, foarte flexibil, la care fiecare poate să contribuie. În ce priveşte sloganul am ales „Europe's Largest Festival" (Cel mai mare festival al Europei) pentru că scopul nostru este să atragem mai mulţi turişti şi pentru a face asta e nevoie de o promisiune pentru care turiştii merită să se mişte de acolo până aici. Un lucru pentru care merită să fie în Cluj anul viitor. Dacă le promitem 365 de zile de evenimente, avem şanse mai mari să-i aducem la Cluj anul viitor", a spus a spus Adrian Docea, headlist.com.

În continuare, se doreşte ca tinerii să dea dovadă de o mai mare implicare civică, să vină cu idei, iniţiative, timp şi finanţare. Prin acţiunile ce vor fi derulate pe parcursul anului viitor, se vrea creşterea vizibilităţii Clujului în Europa şi recunoaşterea lui drept centru de creativitate.

De pe lista de obiective pe care Cluj Capitală Europeană a Tineretului le are, majoritatea sunt în curs de realizare. Printre obiective se numără creşterea turiştilor şi crearea de posibilităţi de dezvoltare pentru ONG-uri şi start-up-uri.

"Cele peste 1.500 de evenimente sunt planificate deja deci avem mai mult decât baza şi structura programului de anul următor în schimb genul acela de evenimente nu au nevoie de o perioadă atât de amplă de promovarelşi sunt multe evenimente cu caracter închis, adică sunt evenimente ale anumitor membri ai unei comunităţi. Noi pur şi simplu venim cu o platformă de comunicare mai amplă, îi susţinem în a-şi desfăsura evenimentele. Ceea ce ne dorim este să venim şi cu câteva evenimente de impact, strategice care vor fi elementele spectaculoase de anul viitor şi care ne vor da ocazia să ajungem mult mai departe în Europa şi să dăm un semnal mult mai puternic asupra Clujului. Deja, prin ceea ce avem stabilit, vor veni mult mai mulţi tineri la Cluj anul următor. Am solicitat sprijin guvernamental şi am făcut lobby să se deschidă linii de finanţare încât tocmai start-up-uri sau ONG-uri să poată aplica direct ei pentru finanţări astfel încât să fie o oportunitate pentru ei să se dezvolte atât intern şi să reuşească să face evenimente cu impact", a spus Bogdan Buta, director general al Federaţiei Share.

Uniunea Europeană nu contribuie în mod direct cu niciun fel de finanţare deoarece proiectul nu este încă formalizat, iar finanţarea din zona guvernamentală care urmează să vină împiedică avansarea proiectului.

„Deocamdată sunt promisiuni atât din partea administraţiilor locale, cât şi din zona guvernamentală şi sperăm că se vor concretiza cât mai repede astfel încât să putem avansa şi noi mai departe cu evenimentele acestea mari de care vă spuneam pentru că doar de asta mai depindem", a mai spus Bogdan Buta.

Federaţia Share, cea care dictează obiectivele şi proiectele pentru Cluj Capitală Europeană a Tineretului 2015, dispune de o platformă unde oricine poate să contribuie cu idei, să le înscrie în program, mare parte din cele peste 1.500 fiind propuse de oamenii care au intrat pe platformă.

Titlul de Capitală Europeană de Tineret a fost acordat prima dată în 2009 oraşului Rotterdam, urmând Torino, Anvers, Braga, Maribor şi Salonic, în 2014.

Comenteaza