Video Foto Două tronsoane din Autostrada Transilvania, spre Mureş, ar putea fi inaugurate în toamnă

Două tronsoane din Autostrada Transilvania, spre Mureş, ar putea fi inaugurate în toamnă

Pe tronsonul Autostrăzii A3 Transilvania Chețani-C.Turzii construit de Straco subcontractorii Marcotim (terasamente) și Baxcom (structuri) avansează într-un ritm bun.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

"La nodul rutier Chețani umpluturile sunt foarte aproape de finalizare, fiind executat deja un prim sector al stratului de balast stabilizat. Ne exprimăm speranța că plățile se vor realiza extrem de rapid dinspre CNAIR spre Straco și mai departe spre subcontractorii și furnizorii implicați în această lucrare, astfel încât în septembrie nodul Chețani să fie deschis traficului în paralel cu tronsonul vecin Chețani-Iernut, iar restul contractului să continue într-un ritm corespunzător și să fie finalizat în cursul anului viitor", transmite Asociaţia Pro Infrastructura. 

Lotul din Autostrada Transilvania dintre Câmpia Turzii, judeţul Cluj – Cheţani, judeţul Mureş, are o lungime de aproape 16 km şi este executat de asocierea SC Straco Grup SRL – SC Specialist Consulting SRL – SC Total Road SRL, având o valoare de peste 236 de milioane de lei. Lotul Cheţani-Iernut este realizat de Asocierea Astaldi şi are o valoarea de 438 de milioane de lei. Cele două loturi se întind pe 33 de kilometri.

Porțiunea Câmpia Turzii–Târgu Mureș, care urmează să se conecteze cu autostrada A8 către Iași, cuprinde toate tronsoanele porțiunii Câmpia Turzii–Ogra, plus tronsonul Ogra–Ungheni care în proiectul anterior era asociat porțiunii Ogra–Sighișoara, la care s-a adăugat porțiunea Ungheni–Târgu Mureș, alături de un drum de legătură cu orașul.

Primul segment deschis circulației pe această secțiune a fost cel între Iernut și Ungheni, la 12 decembrie 2018, după ce loturile Geiger și Strabag au fost finalizate în ultima parte a acelui an. Problema principală a fost aceea că nodul Iernut se află pe lotul Astaldi (Iernut–Chețani) și la acea dată nu erau aproape de finalizare nici măcar bretelele dinspre Târgu Mureș ale acelui nod. Soluția adoptată pentru a permite deschiderea a constat în realizarea unui sens giratoriu temporar pe aliniamentul autostrăzii, la intersecția cu vechiul traseu al șoselei DN14A, deși acolo acest drum are chiar lângă acel sens giratoriu o trecere la nivel cu calea ferată, unde CFR încă mai încerca la acea dată să operaționalizeze o barieră cu timp mic de așteptare.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza