Drumurile din România, cele mai periculoase din Uniunea Europeană

Drumurile din România, cele mai periculoase din Uniunea Europeană

În România, în 2017, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori a ajuns aproape de 100, arată datele unui raport publicat marţi de Comisia Europeană (CE) privind siguranţa rutieră.

 

„În 2017, 25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere pe teritoriul UE, cu 300 mai puţine decât în 2016 (-2%) şi cu 6.200 mai puţine decât în 2010 (-20%). Deşi tendinţa este încurajatoare, de acum îndeplinirea obiectivului UE de reducere la jumătate a numărului de accidente rutiere mortale între 2010 şi 2020 va fi foarte dificilă”, se arată în raportul CE.

În plus, se estimează că alte 135.000 de persoane au suferit accidente grave anul trecut, printre care o proporţie însemnată de participanţi la trafic vulnerabili, cum ar fi pietonii, cicliştii şi motocicliştii.

„Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 120 de miliarde de euro pe an”, se menţionează în raport.

Comisarul european pentru Transporturi, Violeta Bulc, a declarat: „25.300 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile noastre în ultimul an şi multe altele au suferit vătămări grave care le vor afecta pe viaţă. În spatele acestor cifre se ascund tot atâtea poveşti de doliu şi durere. Siguranţa rutieră este, fără doar şi poate, o responsabilitate partajată cu statele membre, însă eu sunt convinsă că UE poate face mai mult pentru a-i proteja mai bine pe cetăţenii europeni”.

Potrivit raportului citat, drumurile europene sunt şi în 2017 „de departe cele mai sigure drumuri din lume”, cu o medie de 49 de accidente mortale la un milion de locuitori.

În cadrul UE, Suedia (25 de decese la un milion de locuitori), Regatul Unit (27), Ţările de Jos (31) şi Danemarca (32) au raportat cele mai scăzute cifre în 2017. Estonia şi Slovenia au raportat cea mai mare scădere a numărului de accidente mortale faţă de anul 2016, de -32% şi, respectiv, -20%.

„A continuat să scadă, în 2017, şi decalajul de performanţă dintre statele membre, doar două state membre înregistrând o rată a accidentelor mortale mai mare de 80 de decese la un milion de locuitori (România şi Bulgaria)”, conchid autorii raportului.

Comisia lucrează în prezent la un nou cadru privind siguranţa rutieră pentru perioada 2020-2030. „Acest demers ar putea include şi o revizuire a normelor europene privind siguranţa vehiculelor şi privind gestionarea siguranţei infrastructurii, precum şi o iniţiativă ce ar viza să asigure o tranziţie fără riscuri către o mobilitate cooperativă, conectată şi autonomă”, precizează Executivul comunitar.

Raportul Comisiei Europene poate fi consultat aici.

Comenteaza