Gata cu pseudo-trotuarul + o nouă trecere de pietoni pe o stradă din aglomerată din Cluj, tranzitată de numeroase persoane cu dizabilităţi
- Scris de Ziua de Cluj
- 30 Apr 2018, 16:25
- Eveniment
- Ascultă știrea

Primăria Cluj-Napoca implementează 20 de măsuri de fluidizare a traficului în mai multe zone din oraş, o astfel de modificare vizând şi strada Petofi Sandor, spre Bd. 21 Decembrie, acolo unde la final de martie a avut loc un accident de circulaţie mortal. Clujenii au lăsat zeci de sesizări municipalităţii.
"Strada Petofi spre Bd. 21 Decembrie 1989: se va realiza o trecere de pietoni acolo unde se termină trotuarul și se vor desființa parcările pe o lungime de 25 m înaintea trecerii de pietoni propuse", transmitea recent municipalitatea clujeană. Utilizatorii grupului Info Trafic anunţă că schimbarea s-a produs. "Vă prezentăm o nouă trecere de pietoni. Şi au scos bolarzii care demarcau un pseudo-trotuar pe dreapta".
Stradă cu pseudo-trotuare, tranzitată de mii de persoane spre şcoală şi serviciu
Iată sesizarea făcută de clujeni pe aplicaţia My Cluj. "O ambulanţă SMURD aflată în intervenţie a ucis un tânăr de 14 ani, surdo-mut, care nu i-a auzit semnalele. Acest lucru se întâmpla la intersecţia Bd. 21 Dec 1989 cu strada Petofi Sandor, sau mai exact, peste drum la The Office Cluj, pe trecerea de pietoni, unde e şi banda unică de autobuz. De 3 zile sunt flori de comemorare, însă de mai bine de 10 ani strada Petofi Sandor arată la fel.
Cum? Uite aşa, cum se vede în poze: cu stâlpi de electricitate în mijlocul trotuarului, o lipsă totală de trotuar la finalul străzii şi multi oameni care se îmbulzesc mergând spre şcoală şi serviciu (de când cu clădirea de birouri e supra aglomerată zona şi iarna e dezastru deoarece maşinile de deszăpezire împing totul pe pseudo-trotuarul de sub 1 m, delimitat cu stâlpişori.
Această strada este traseul principal pentru tinerii surdo-muţi şi cei cu deficienţe de vedere, care vin dinspre Mărăşti şi doresc să ajungă pe str. Dorobanţilor la liceele speciale. Da! Pe aceste pseudo-trotuare, pline de stâlpi, trafic şi supraaglomerate, trebuie să navigheze şi oamenii care nu văd!
Deşi accidentul a avut loc la intersecţia celor două străzi, pe trecerea de pe Bd 21 Decembrie, strada Petofi Sandor e un pericol public pentru toţi şcolarii şi oamenii care o frecventează. Primăria Cluj-Napoca şi Emil Boc, vă invit la o plimbare (măcar cu google Street View) pe strada asta, care nu apare nici într-un plan de reabilitare!".
Un adolescent în vârstă de 14 ani, surdo-mut, a fost accidentat mortal pe o trecere de pietoni din Cluj-Napoca, de către o ambulanţă SMURD aflată în misiune, cu semnalele acustice şi luminoase pornite.
VEZI ŞI Atenţie, şoferi! O nouă bandă de circulaţie pe Constantin Brâncuşi
LISTA CELOR 20 DE MODIFICĂRI PENTRU FLUIDIZAREA CIRCULAŢIEI ÎN CLUJ
1. La intersecția străzii Mirăslău cu Donath se reorganizează benzile, astfel încât să se asigure 2 benzi la intersecția Miraslău cu Fântânele, respectiv 2 benzi de circulație dinspre Fântânele spre Donath;
2. str. Ialomiței, între str. Dâmboviței și Pasaj Aurel Vlaicu reconfigurare benzi carosabile pentru asigurarea spre pasaj a 2 benzi carosabile, față de unica bandă existentă;
3. Calea Dorobanților (zona trecerii de pietoni de la Școala Simion Bărnuțiu)- lărgire trotuare în dreptul trecerii de pietoni;
4. str. Observatorului- Republicii: corectare trotuar pentru creșterea razei la efectuarea virajului la dreapta de pe str. Observatorului spre str. Republicii;
5. str. Observatorului- Republicii: revizuire mod de funcționare a semaforului în sensul creșterii capacității de ieșire a autovehiculelor de pe str. Republicii în str. Observatorului, prin viraj de dreapta;
6. Calea Dorobanților- str. Anghel Saligny: lărgire trotuar astfel încât să nu mai parcheze autovehiculele pe Calea Dorobanților până în dreptul str. Anghel Saligny și să împiedice vizibilitatea la ieșirea în Calea Dorobanților;
7. str. Valea Fânațelor- zona Auchan: reorganizare circulație deoarece str. Fânațelor are lățime care nu permite circulația în dublu sens și nu are trotuare;
8. str. Petofi spre bd. 21 Decembrie 1989: se va realiza o trecere de pietoni acolo unde se termină trotuarul și se vor desființa parcările pe o lungime de 25m înaintea trecerii de pietoni propuse;
9. str. Câmpina-Plevnei: reoganizarea totală a trecerilor de pietoni din intersecție care momentan ajung în 2 insule de spațiu verde;
10. str. Lunii zona scolii Waldorf- lărgire trotuar în dreptul trecerii de pietoni;
11. str. Teodor Mihali- interzicere viraje la stânga pe străzile adiacente, respectiv interzicerea virajelor la stânga de pe străzile adiacente pe str. T. Mihali;
12. Calea Dorobanților, între Aleea Bibliotecii și Teodor Mihali- instituire sens unic pe 4 benzi, spre str. T. Mihali;
13. str. Constantin Brâncuși între str. Mihail Veliciu și Piața Cipariu- asigurarea la coborâre a 2 benzi carosabile prin interzicerea staționării;
14. str. Fabricii de Zahăr- Ialomiței: realizare sens giratoriu provizoriu;
15. str. Fabricii de Zahăr- Banilor: modificare prioritate de circulație actuală (str. Fabricii de Zahăr-Banilor) în sensul ca circulația pe str. Fabricii de Zahăr să fie prioritară;
16. Piața Lucian Blaga- parking: revizuire mod de semaforizare trecere de pietoni;
17. str. Dacia- Horea: suplimentare și reamplasare corpuri semafor vehicule mai aproape de intersecție;
18. pasaj Aurel Vlaicu- reorganizare traseu autobuz;
19. str. Giordano Bruno-Corneliu Coposu: revizuire funcționare semafor si asigurare vizibilitate in intersectie;
20. str. Donath- Paul Ioan-Bucura: reorganizare intersecție, semnalizare, lărgire, revizuire parcări.