Gaură pe Autostrada Transilvania, între vechiul tronson şi cel care se construieşte acum

Gaură pe Autostrada Transilvania, între vechiul tronson şi cel care se construieşte acum
Se lucrează de zor la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania, cel care va lega localităţile Gilău şi Nădăşel. Problema gravă este că noul sector nu va putea fi legat de cei 52 de kilometri deja existenţi. Totul se întâmplă din cauza fostului constructor, firma americană Bechtel, care a lăsat proiectul neterminat.

Lucrări impresionante la Autostrada Transilvania, pe sectorul Gilău-Nădășelu. Din cauza reliefului deluros, constructorul a fost nevoit să excaveze până acum peste 5 milioane de metri cubi de pământ. Şi solul de diverse tipuri dă bătăi de cap constructorului, dar acesta spune că sectorul ar putea fi terminat mai repede decâte termenul stabilit. O problemă este că noul sector nu se leagă direct de partea de autostradă construită de Bechtel, căci americanii au lăsat un viaduct neterminat. Acum, Compania de Drumuri licitează finalizarea viaductului de 800 de metri.

După ce au realizat cei 52 de km de autostradă care leagă Gilău de Câmpia Turzii, americanii de la Bechtel au plecat din România, iar celelalte tronsoane din autostrada Transilvania au fost scoase la licitaţie.

Un viaduct care ar trebui sa lege autostrada de un nou tonson a fost lăsat însă neterminat de amercianii de la Bechtel. Din viaduct există în momentul de faţă doar 6 piloni. Potrivit lui Eugen Cecan, directorul Companiei de Drumuri Cluj, licitaţia pentru viaductul în cauză a fost lansată pe platforma SEAP.

"Este vorba despre o structură, un pod rămas de la lucrarile precedente, de la contractele precedente, care probabil se vor licita în scurt timp şi atunci o să vedem cine o se execute aici lucrările de legatură între autostrada care vine de la Câmpia Turzii cu sectorul nostru", Andrei Grăjdean coordonator proiect sector Gilău-Nădășelu.

În momentul de faţă, la noul tronson de autostradă care va lega Gilău de Nădăşel lucreatză 800 angajaţi şi 100 utilaje ale companiei UMB. Lucrările au fost demarate la începutul lunii august, mai repede faţă de termenul anunţat iniţial. Ele sunt realizate de asocierea dintre UMB Spedition (firmă românească, a lui Dorinel Umbrărescu) şi italienii de la Tehnostrade, tronsonul având o lungime de doar 8,7 km.

Autostrada Transilvania trebuia să lege Braşovul de graniţa cu Ungaria, la Borş, dar contractul a fost reziliat pentru că firma americană nu şi-a respectat obligaţiile şi a construit un singur tronson, Câmpia Turzii-Gilău. Guvernul României a scos din nou la licitaţie, pe tronsoane, autostrada şi a modificat o parte din traseu. Autostrada Transilvania va fi legată de A1 prin tronsonul Turda-Sebeş, aflat de asemenea în construcţie pe două din cele patru loturi.

Etichete
Comenteaza