Video Foto Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările

Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările
Imagini spectaculoase, din dronă, cu instalarea grinzilor pe podul Gilău. Cât vor dura lucrările

A început instalarea primelor grinzi pe podul Gilău peste Someșul Mic, ciotul din Autostrada A3 care va conecta cei 8,7 km ai tronsonului Gilău-Nădășelu de restul autostrăzii spre Câmpia Turzii.

"Marţi am revenit pe șantierul Podului Gilău, parte din Autostrada Transilvania (A3), pentru a filma din dronă mobilizarea din a doua zi de instalare a grinzilor de 160 de tone. Operațiunile vor dura aproximativ 30 de zile. În acest moment, estimarea realistă pentru finalizarea lucrărilor este septembrie 2018. Vom monitoriza foarte atent execuția acestui obiectiv", transmite Asociaţia Pro Infrastructură.

 

Istoria acestui pod peste Someş este veche. El a fost inclus iniţial în lotul de autostradă pe care trebuia să îl facă Bechtel. Compania americană a început lucrul la pod, dar nu l-a terminat. În 2013 a fost reziliat contractul pe care Bechtel îl avea cu statul român.

Atunci când s-au licitat cei 8,7 km de autostradă dintre Gilău şi Nădăşel, în 2011, nu a fost cuprins şi acest pod în lucrare, pentru că la acel moment era în lucru la Bechtel, rezilierea contractului cu firma americană fiind făcută după finalizarea licitaţiei pentru tronsonul Gilău - Nădăşel.

În 2014 a mai fost o tentativă de realizare a acestui pod, dar ea a eşuat. Atunci a fost licitată proiectarea și execuția podului, care a fost, anulată însă pe motiv că ofertele ar fi fost neconforme. În 2015, s-a decis din nou scoaterea la licitație, doar pentru lucrările de execuție.

În 2017, şapte firme şi consorţii au depus oferte pentru finalizarea acestui pod. Două dintre asocieri conţin societăţi clujene: Nord Conforest, a fraţilor Ioan şi Dorin Aşchilean, şi Construcţii Napoca, a lui Ioan Bene. Licitaţia a fost câştigată însă de constructorul italian Tirrena Scavi.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat. Tronsul a fost finalizat în 2017.

Comenteaza