La pas prin problemele birocratice ale Autostrăzii Sebeș-Turda FOTO

La pas prin problemele birocratice ale Autostrăzii Sebeș-Turda FOTO
Asociația Pro Infrastructură a făcut, la final de săptămână, o vizită oficială pe șantierele loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii A10 Sebeș-Turda cu scopul de a radiografia stadiul acestor proiecte extrem de importante.

"Pe lotul 2 (24,25 km, constructor asocierea Aktor-Euroconstruct) blocajele birocratice sunt aproape în întregime soluționate, constructorul având de luni bune undă verde pentru realizarea lucrărilor pe cea mai mare parte a lotului.  Mobilizarea este însă insuficientă pe acest șantier. Deși în ultimele luni s-a avansat într-un ritm bun la partea de terasamente, unde "s-a ieșit" din pământ, ajungându-se la nivel de balast stabilizat și chiar la asfalt pe un scurt sector de probă, volumul mare de muncă rămasă necesită o mobilizare mai bună.

În plus, marea problemă a acestui lot este în continuare avansul nesemnificativ la structurile principale ale autostrăzii (podurile peste Mureș, viaductul peste calea ferată Cluj-Alba Iulia). În concluzie, suntem pesimiști în ceea ce privește termenul de final de 2019 pentru finalizarea lucrărilor. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 43,10%, un avans de 2,76% față de luna anterioară.

Lotul 1 (17 km, constructor Impresa Pizzarotti) arată în schimb mult mai bine pe zona autorizată. Constructorul lucrează îngrijit și bine organizat, iar șantierul arată acest lucru. Pe secțiunea care cuprinde nodul Alba Iulia Nord, la câteva zile de la emiterea autorizației de construire, lucrările au început în forță, fiind concentrate multe utilaje pentru realizarea săpăturilor în dealul de la limita cu lotul 2. Ultima secțiune neautorizată a acestui lot este nodul Sebeș, unde este în derulare procedura de mediu, precum și realizarea exproprierilor suplimentare.

Solicităm CNAIR accelerarea pe aceste două probleme birocratice, astfel încât până la finalul anului să fie eliberată autorizația de construire. Neoficial, termenul pentru finalizarea acestui tronson de autostradă este finalul anului 2019, dar doar printr-o soluționare proactivă a blocajelor birocratice de către CNAIR. La finalul lunii octombrie procentul oficial de execuție era de 39,00%, un avans de 3% față de luna anterioară", scriu repezentanţii ONG-ului de infrastructură. 

Autostrada Sebeș-Turda:

Lot 1 - 17,0 km - de la intrarea pe autostradă în Sebeş până la Pârâul Iovului
Constructori: asocierea Impresa Pizzarotti - Pomponio
Cost: 541 mil. lei, fără TVA

Lot 2 - 24,3 km - de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud
Constructori: asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Cost: 549 mil. lei, fără TVA.

Lot 3 - 12,5 km - de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea
Constructori: asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua
Cost: 420 mil. lei, fără TVA

Lot 4 - 16,3 km - de la nodul Decea până în Turda
Constructori: asocierea Porr Construct - Porr Bau
Cost: 470 mil. lei, fără TVA

Comenteaza