Video Maşini pe contrasens, pe noua autostradă Sebeş - Turda. Apel către CNAIR pentru instalarea de panouri FALSCH precum în Austria

Maşini pe contrasens, pe noua autostradă Sebeş - Turda. Apel către CNAIR pentru instalarea de panouri FALSCH precum în Austria

Pe noua autostradă A10 Sebeș-Turda au fost filmate deja două cazuri de circulație pe contrasens. Un ONG de infrastructură cere CNAIR să instaleze de urgență indicatoare de avertizare vizibile pentru cei care riscă să pătrundă pe interzis, cum sunt, de exemplu, panourile FALSCH din Austria. 

"Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să instaleze de urgență indicatoare de avertizare vizibile pentru cei care riscă să pătrundă pe interzis, cum sunt, de exemplu, panourile FALSCH din Austria. În nodurile rutiere trebuie implementată separarea ușoară de sens (stâlpișori, cabluri elastice). Solicităm responsabililor din Politia Romana să monitorizeze proactiv nodurile noi de autostradă, cum sunt Turda și Aiud", transmit reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructura (API). 

Câteva recomandări:

1. Circulați numai pe banda 1 (banda 2 este doar pentru depășiri), mai ales noaptea și când valorile de trafic sunt mici. Șoferii care nu-și dau seama că sunt pe sens opus (cel mai periculos caz) merg de obicei pe dreapta lor, adică pe banda 2.

2. Pregătiți-vă din timp dacă urmează să ajungeți pe o nouă rută! Consultați harta (Google Maps, Waze și/sau Harta Proiectelor de Infrastructură administrată de noi) pentru a înțelege configurația nodurilor prin care urmează să treceți.

3. Dacă observați că nu v-ați încadrat pe direcția dorită (ați nimerit o bretea care duce spre altă localitate decât destinația voastră), NU întoarceți vehiculul, NU dați înapoi/marșarier și NU opriți sub nicio formă! Continuați până la primul nod rutier!

4. Pe autostrăzile A3 (Câmpia Turzii-Gilău) și A10 (Aiud-Turda) sunt prevăzute puncte de întoarcere tocmai pentru cei care s-au încadrat greșit în nod. Identificați aceste zone înainte de a porni la drum.

5. Dacă realizați că mergeți pe sens interzis, OPRIȚI IMEDIAT vehiculul pe banda de urgență și SUNAȚI LA 112!

Cei 29 de km de autostradă de lângă Cluj, deschişi circulaţiei în 30 iulie 2018 

Lotul 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 41+250 – km 53+700, între localitățile Aiud – Mirăslău are o lungime de 12,45 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA. Valoarea contractului aferentă lotului 3 este de 420.511.921,44 lei fără TVA.

Lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda, km 53+700 –  km 70+000, între localitățile Mirăslău – Turda are o lungime de 16,30 km și a fost construit de Antreprenorul Asocierea S.C. PORR Construct S.R.L. - PORR Bau GmbH. Valoarea contractului pentru lotul 4 este de 470.004.894,83 lei fără TVA.

Viteza mecului pe loturile 1 şi 2 ale A10

Stadiul lucrărilor pe primele două loturi ale Autostrăzii Sebeş-Turda, adică tronsonul Sebeş – Alba Iulia – Aiud, este în jur de 50%, potrivit datelor CNAIR. Pe lotul 1, lucrările au avansat de la 48,7% la 50,50%. Pe lotul 2, avansul lucrărilor a fost de la 44,56% la 45,69%. 

Autostrada va conecta orașele Sebeș, Alba Iulia, Teiuș, Aiud și Turda

Autostrada Sebeș – Turda asigură o legătură între secțiunile autostrăzii existente A1 – Orăștie-Sibiu și A3 – Gilău-Câmpia Turzii, cu o lungime totală de aprox. 70 km, o viteză de proiectare de 120 km/h, inclusiv 7 intersecții, 4 servicii, 4 zone de odihnă, 1 centru de întreținere și control, 1 centru de întreținere și monitorizare și 66 de structuri.

Valoarea totală a obiectivului "Autostrada Sebeș - Turda" este de 1.949.896.940,24 lei (cu TVA) și este finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% reprezintă contribuția Uniunii Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională - 1.215.224.556,60 lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat) - 405.074.852,20 lei, iar restul de 329.597.531,44 lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Comenteaza