Noua pistă de biciclete a Clujului, îngropată în contestaţii

Noua pistă de biciclete a Clujului, îngropată în contestaţii
Societatea Diferit a contestat rezultatul licitaţiei pentru realizarea de noi piste şi staţii de închiriere de biciclete, la care a ofertat cel mai mic preţ, dar pe care totuşi n-a câştigat-o.

Nici o licitaţie fără contestaţii la primăria clujeană. Soarta unui nou contract, din cadrul unei finanţări europene, va fi decisă de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC). Este vorba despre contractul pentru crearea a 15,4 kilometri de piste de biciclete între Cluj-Napoca şi comunele Floreşti şi Apahida şi a 50 de staţii de închiriere, atribuit către al treilea ofertant, în ordinea preţului, Viacor Engineering, la licitaţia din 13 aprilie.

Planurile administraţiei locale de a implementa transportul ecologic în oraş prin dezvoltarea de trasee ciclourbane şi achiziţionarea a 540 de biciclete pe care clujenii să le utilizeze gratuit, pe baza unei cartele, rămân deocamdată pe hârtie. Licitaţia organizată în acest sens şi atribuită către asocierea Viacor Engineering - Rico Constanţa a ajuns la CNSC. Preşedintele comisiei de licitaţie, viceprimarul Laszlo Attila, a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că administraţia locală a fost nevoită să atribuie contractul către al treilea ofertant ca preţ deoarece celelalte două participante au fost descalificate pentru că nu aveau toate documentele de calificare sau nu respectau condiţiile de licitaţie. Viacor Engineering Bucureşti - Rico Constanţa, cu subcontractor Direcţia de Drumuri şi Poduri Covasna, a avut o ofertă cu tot cu taxa pe valoarea adăugată (TVA) de peste 14,8 milioane de lei. La licitaţie a participat şi Diferit, jumătatea consorţiului care se ocupă de întreţinerea şi modernizarea străzilor din Cluj-Napoca pentru primăria clujeană. Diferit a avut cea mai mică ofertă financiară, de peste 12,3 milioane de lei cu tot cu TVA. De asemenea, a depus ofertă şi asocierea Integral Buzău - Lucrări Drumuri şi Poduri Dâmboviţa - Tecnica - peste 13,7 milioane de lei cu TVA. "După ce comisia de licitaţie a stabilit câştigătorul la finalul lunii mai, societatea Diferit a contestat la CNSC rezultatul procedurii. Deocamdată nu am primit răspuns cu privire la această contestaţie. Contractul nu a putut fi semnat. Până nu se va judeca contestaţia suntem în aşteptare cu implementarea proiectului", a precizat primarul interimar Radu Moisin.

Contractul de finanţare de peste 17 milioane de lei, din care peste 13 milioane de lei sunt bani europeni, câştigat de administraţia locală clujeană, vizează realizarea unei reţele de staţii self-service pentru închirierea de biciclete pe traseul Floreşti - Cluj-Napoca - Apahida şi a fost semnat anul trecut între primărie şi autoritatea de management, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului. Achiziţia în cadrul proiectului a fost lansată abia în luna martie, după ce documentaţia a fost analizată de Agenţia Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice.

După implementarea proiectului, în Cluj-Napoca vor funcţiona 50 de staţii de închiriere (deservite de 540 de biciclete noi), din care 43 în municipiu, iar restul în comunele Apahida şi Floreşti şi se vor proiecta 15,4 kilometri de traseu de piste. Potrivit primăriei, odată cu realizarea staţiilor self-service de închiriere a bicicletelor, din orice punct al oraşului clujenii se vor putea deplasa gratuit în orice alt punct, ridicând o bicicletă din una dintre cele 50 de staţii şi lăsând-o la sosire în cea mai apropiată staţie. Totul pe baza unui card emis la cerere, care permite ridicarea din staţie a unei biciclete şi depozitarea în punctul de sosire.

 

 

Etichete
Comenteaza