Video Foto Pasul melcului pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda. "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului, o mai bună mobilizare"

Pasul melcului pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș - Turda. "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului, o mai bună mobilizare"
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună
Pasul melcului şi pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda: "Cerem CNAIR accelerarea procedurilor pentru exproprieri, iar constructorului o mai bună

Asociaţia Pro Infrastructura (API) a prezentat o nouă filmare din avion de pe șantierul lotului 1 al Autostrăzii A10 Sebeș - Turda (17 km, constructor Impresa Pizzarotti. Organizația de infrastructură solicită CNAIR să colaboreze cu reprezentații constructorului pentru obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor pentru relocarea utilităților.

"Se avansează în ritm alert în zona nodului Alba Iulia Nord, în special pe partea de săpături și terasamente, dar și la structura peste calea ferată Alba Iulia - Teiuș. O serie de stâlpi de curent și o conductă de apă în curs de relocare împiedică restul lucrărilor din această secțiune deblocată la finalul anului trecut.

În continuare, pe porțiunea cea mai avansată a acestui tronson (între nodurile Alba Iulia Nord și Sebeș) avem progres, însă nu la nivelul necesar.

Deși cele mai multe probleme birocratice (obținerea terenurilor, relocarea utilităților) au fost rezolvate, mobilizarea este dezamăgitoare, sub așteptări, ritmul de execuție putând fi îmbunătățit semnificativ în special la suprastructurile podurilor, la terasamente și la așternerea mixturilor asfaltice.

La nodul Sebeș, acolo unde s-a obținut autorizația de construire abia în luna februarie 2018, lucrările sunt încă incipiente, aflându-ne în continuare doar la stadiul de descărcare arheologică și decopertări. Sperăm ca execuția efectivă a autostrăzii să înceapă în forță în cel mai scurt timp", transmite API.

Reprezentanţii organizației solicită oficialilor din CMAIR să colaboreze proactiv cu reprezentații constructorului pentru obținerea tuturor avizelor și autorizațiilor pentru relocarea utilităților.

"De asemenea, cerem accelerarea procedurilor pentru exproprieri și de plată a despăgubirilor către proprietari. În plus, solicităm antreprenorului general, Impresa Pizzarotti, să profite de vremea excelentă și să mărească mobilizarea pe întreg lotul astfel încât să avem o șansă de finalizare a acestui șantier la finalul anului 2019".

Lucrurile nu stau mai bine nici pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii Sebeş - Turda (24,2 km, constructor Aktor).

API precizează că sunt lucrări de care constructorul nu se poate apuca din cauza exproprierilor suplimentare încă nerealizate sau a utilităţilor nerelocate, "totuşi, acolo unde se poate munci, nici nu se cunoaşte că autorizaţia de construire este obţinută de mai bine de doi ani de zile". Mai multe detalii AICI.

În luna martie, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, spunea, în ceea ce priveşte loturile 1 şi 2 ale autostrăzii, care se întind la Sebeş la Aiud, că ”suntem departe de a vorbi despre recepţie”, însă are ”aşteptări mai mari din partea constructorilor în primul rând”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul doi are 24,3 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul trei, care are 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda.

Valoarea lucrărilor, fără taxa pe valoarea adăugată, este de 541.739.137 de lei pentru lotul unu, 549.332.393 de lei pentru lotul doi, 420.511.921 de lei pentru lotul trei, 470.004.894 de lei pentru lotul patru, toate fiind finanţate din fondul de coeziune, 85%, şi bugetul de stat – 15%.

Comenteaza