Piloţii Tarom anticipează falimentul companiei până la sfârşitul anului

Piloţii Tarom anticipează falimentul companiei până la sfârşitul anului
| Foto: Mediafax-foto-Eduard-Vinatoru

Tarom este în al 12-lea an consecutiv de pierderi. Compania are 1800 de angajaţi şi 29 de aeronave. Piloţii companiei văd cum Tarom stagnează în pierderi de mai bine de 10 ani.

Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitaţi pagina principală ZIUA DE CLUJ

Tarom riscă falimentul până la finalul anului. Dacă nu se aplică un program concret de redresare a companiei, 600 de piloţi şi însoţitori de zbor îşi vor pierde locul de muncă, alături de cei 1200 de angajaţi tehnici şi birocraţi despre care Ministrul Transporturilor a spus că sunt rude între ei, scrie Mediafax.

Tudor este un tânăr care a zburat adesea cu Tarom şi, la fel ca orice român, plăteşte lunar taxe din care statul i-a oferit companiei un credit de restructurare de 36,7 milioane de euro. Dacă nu se iau măsuri clare, nici toţi banii din lume nu ar putea scăpa Taromul de la faliment, spune Andrei, pilot al Tarom de 10 ani. De când lucrează în companie, el nu a prins niciun an în care Taromul să nu fie pe pierderi.

Compania are 29 de aeronave şi avut cea mai ridicată marjă de ocupare la 70%. Tarom a estimat pierderi de peste 170 de milioane de lei anul trecut.

”Ştim istoricul companiei, ştim că în ultimii 10 ani nu a fost profitabilă. La conducere s-au schimbat mai mulţi directori, niciunul reuşind să-şi lase amprenta sau să restructureze compania. Trebuie să ne întrebăm care va fi rezolvarea? O injecţie de capital cu bani de la buget sau o restructurare eficientă”, a declarat Tudor, un client al Tarom.

”În 2004, compania Tarom avea în conturi 800 de milioane de dolari, iar acum nu mai avem nimic. Atât timp cât arunci banii pe fereastră plătind nişte contracte peste valoare pe care ar trebui s-o plăteşti, marja ta (de profit) devine zero”, spune Andrei Rusu, pilot cu 10 ani vechime la Tarom.

”Dacă mă întrebaţi pe mine cum să se relanseze Taromul: în primul rând ar fi un manager care are experienţă în domeniul aviaţiei, care ar trebui să fie lăsat să taie contractele păguboase şi să fie lăsat suficient timp încât să îşi ducă planul de management la bun sfârşit.”, a mai spus pilotul Andrei Rusu.

 

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza