Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: „Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"

Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: „Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
| Foto: Facebook - Ioana Florea
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Faceți cunoștință cu Ioana, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: "Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață"
Povestea Ioanei, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: „Sunăm după colegii, să vedem dacă au rezolvat. Sunt empatică cu oamenii și încerc să
Povestea Ioanei, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: „Sunăm după colegii, să vedem dacă au rezolvat. Sunt empatică cu oamenii și încerc să

Ioana Florea este unul dintre operatorii care răspund urgențelor la 112 din Cluj. Tânăra spune că este empatică cu oamenii, iar asta o ajută în munca sa. Mărturisește că numărul tot mai mare al apelurilor din cauza pandemiei pune presiune pe operatori.

Ioana Florea este, de cinci ani, operator la Serviciul de Urgență Cluj din cadrul cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS). Tânăra răspunde apelurilor la 112 inițiate de clujeni și încearcă, pe baza informațiilor primite, să transfere apelurile în cel mai scurt timp posibil către instituția de care au nevoie, fie că e vorba de Ambulanță, de Poliție sau Pompieri.

Ioana, salvatoare pentru o tânără sechestrată în Spania

20.994 de apeluri la 112 au fost procesate, în 2021, în limbi străine. Unul dintre acestea a fost preluat de Ioana, care vorbește fluent spaniola. La celălalt capăt al firului, o mamă din Cluj-Napoca cerea ajutor, speriată, pentru că fiica ei, care locuia împreună cu soțul în Spania, fusese sechestrată de acesta. Lipsită de libertate și fără telefon pentru a nu putea cere ajutor de la autorități, tânăra reușise totuși să-i trimită mamei sale mesaje scurte pe Facebook, când agresorul nu era atent. Nu știa să explice unde este ținută, dar specificase că s-ar afla în zona casei, undeva în apropierea unei ferme, pe lângă o intersecție de drum. Disperată, mama a sunat la 112 și a povestit întreaga situație.

Ioana și colegii ei din dispecerat au luat legătura cu autoritățile spaniole. A urmat o amplă căutare și o misiune încheiată cu succes pentru polițiștii spanioli, care au găsit-o și au ajutat-o să revină în siguranță în România. Colaborarea dintre dispeceri a făcut ca o persoană aflată în pericol la mii de kilometri distanță să fie salvată.

„Sunt foarte mândră de activitatea mea. Îmi crește inima când văd că problemele oamenilor stau în mâinile noastre și că îi ajutăm. Îi mai sunăm pe colegi și îi întrebăm dacă s-a finalizat cu bine vreo intervenție. Să nu își imagineze oamenii că doar le răspundem la telefon, pasăm cazul și nu ne pasă. Din contră, vrem ca problemele lor să se rezolve”, a mărturisit frumoasa operatoare, potrivit ISU Cluj

Ioana a absolvit Facultatea de Litere și este convinsă că totul se întâmplă cu un motiv. Din întâmplare a aflat că Serviciul de Telecomunicații Speciale scoate posturi la concurs și s-a înscris fără ezitare. După o selecție riguroasă și o pregătire temeinică, a început munca.

„M-am convins că acesta este locul potrivit pentru mine. Sunt calmă, empatică și îi liniștesc pe apelanți. Există situații în care oamenii îți preiau starea, deci trebuie atenție. Este o meserie dificilă, sunt multe cazuri și auzi numai lucruri negative. Acest loc de muncă mi-a predat o lecție de viață. Când ies de la serviciu, îmi dau seama că am o viață frumoasă. Asta e o lecție pentru toată lumea. Uneori credem că avem probleme… Dar adevăratele probleme le auzim la 112 și necazul ne poate lovi în orice clipă. Am conștientizat că multe din vechile mele probleme erau doar niște mofturi”, a mai spus Ioana.

Operatori puțini, probleme multe

„În percepția generală, munca noastră pare simplă. Mulți ar spune: «Ce lucrați acolo? Doar vorbiți la telefon toată ziua!». Poate așa cred unii oameni. Dar se înșală. Apelanții ne sună cu toate problemele posibile. Unii sunt nervoși, disperați, într-o stare de șoc și comunică greu. Ajungem în situația de a fi psihologi, însă noi trebuie să culegem informațiile corecte. De asemenea, mulți nu înțeleg încărcătura unei zile obișnuite aici. Suntem și puțini colegi, iar apelurile tot mai multe, în special din cauza pandemiei. Pe de altă parte, mă bucur să știu că sunt de folos pentru cineva. La necaz nu e nimeni, decât noi. Și nouă ni se datorează faptul că cineva e bine. Nu îmi pare rău că am ales meseria asta. Dacă aș da timpul înapoi, aș merge pe același drum”, a mai spus Ioana Florea.

Tânăra este o persoană veselă, plină de energie și adoră să participe la nunți. O impresionează în special cele tradiționale. Provine din Ieud, județul Maramureș, și se mândrește cu asta.

Povestea Ioanei, tânăra care răspunde la apelurile 112 din Cluj: „Sunăm după colegii, să vedem dacă au rezolvat. Sunt empatică cu oamenii și încerc să

Ioana Florea povestește recunoscătoare că au crescut-o doi părinți de la țară cărora le datorează totul.

Citește și: Clujenii au sunat cel mai mult la 112 pentru urgențe, în 2021. La nivel național, aproape 1 milion de apeluri au fost legate de COVID

Comenteaza