Produs de Cluj. Aplicație de mobil pentru preluarea comenzilor în localuri

Produs de Cluj. Aplicație de mobil pentru preluarea comenzilor în localuri
O aplicație pentru telefonul mobil, numită Fastorder, care permite transmiterea unei comenzi din meniul unui restaurant de la client direct la bar, fără a mai fi nevoie de chelner, a fost dezvoltată de o echipă de IT-iști din Cluj.

Aplicația este în prezent folosită și de două restaurante din New York, fiind foarte folositoare în acele perioade ale zilei care sunt extrem de aglomerate. Însă dezvoltarea aplicației a pornit de la un patron de cafenea din Alba Iulia, care își dorea o soluție pentru orele foarte aglomerate ale zilei, când chelnerii nu făceau față comenzilor. Având și cunoștințe de IT, acesta a dezvoltat aplicația Fastorder, pentru care a folosit la început banii săi, însă apoi a găsit un investitor care a acordat acestei idei o finanțare de 125.000 de euro.

"Un client intră într-un local care are implementată aplicația, o descarcă pe telefon, scanează codul QR și se recunoaște masa la care se află. Poate naviga prin meniu, face comanda direct la bar, prin selectarea produselor, dar se poate chema și un ospătar sau se poate cere debarasarea mesei. Se poate vedea cât este nota de plată, iar în perioada următoare vom trece la o altă etapă, care presupune plata cu cardul direct de pe telefonul mobil a consumației", a explicat directorul executiv al Fastorder, Lucian Cramba, citat de agerpres.ro. 

Acesta a precizat că aplicația presupune reducerea timpilor de așteptare a comenzii, deoarece se sare peste acel timp în care chelnerul vine, ia comanda și o predă apoi barului.

Aplicația are și o serie de funcții extrem de utile, cum ar fi posibilitatea de a împărți nota de plată în cazul în care există mai mulți consumatori la o masă care vor să plătească separat. De asemenea, comanda este automat tradusă în limba engleză, pentru a putea veni în ajutorul turiștilor străini. Nu în ultimul rând, aplicația ar putea fi modificată pentru a include și bacșișul care poate fi lăsat chelnerului.

"Un astfel de serviciu schimbă modul de interacțiune al clientului cu restaurantul și îl ajută și pe ospătar, îi face munca mai ușoară. Ospătarul ia comanda mergând direct la bar, știe exact ce și unde să aducă și îl scutește de drumurile prin sală, iar aplicația le oferă informații despre preferințele și tendințele de consum ale clienților", a mai spus Lucian Cramba.

În acest moment aplicația poate fi accesată în 80 de localuri din orașe mari ale țării cum ar fi Cluj-Napoca, București, Ploiești, Brașov, Timișoara, Alba Iulia sau Craiova. Dezvoltatorul său a reușit să introducă folosirea aplicației și în două restaurant din New York și susține că ea ar putea fi folosită și pentru room-service sau pentru terase, mai ales în zonele aglomerate sau pe litoral.

 

 

Comenteaza