Reprezentanţii ISJ şi parlamentarii clujeni au "disecat" probleme învăţământului preuniversitar. Vezi priorităţile
- Scris de Ziua de Cluj
- 18 Ian 2013, 15:07
- Eveniment
- Ascultă știrea

Discuţia s-a concentrat, în prima fază, pe continuarea a trei lucrări de anvergură deja începute, cu finanţare directă din bugetul Ministerului Educaţiei, şi anume: sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, Casa Corpului Didactic Cluj, Clubul Sportiv Şcolar "Viitorul" Cluj, dar şi pe situaţia- problemă a 37 de unităţi de învăţământ cu lucrări executate şi neachitate.
De asemenea, au fost adusă în discuţie şi situaţia unităţilor de învăţământ ale căror clădiri au fost retrocedate în instanţă.
ISJ Cluj a pregătit şi o serie de propuneri legislative pentru parlamentari, sintetizate anul trecut în urma seriei de întâlniri cu diverşi reprezentanţi ai învăţământului clujean şi anume deblocarea posturilor nedidactice/auxiliare, minim media 5 la evaluarea naţională pentru a intra la liceu, şcoala profesională de 3 ani la finalizarea clasei a VIII-a, introducerea bacalaureatului diferenţiat, posibilitatea premierii cadrelor cu rezultate deosebite şi a elevilor olimpici (2%, salariu de merit), reglementarea statutului juridic legal al Centrului de Excelenţă Cluj şi includerea lui ca unitate cu PJ în reţeaua şcolară, modificarea/corectarea coeficienţilor necorespunzători utilizaţi pentru calculul finanţării/elev, stabilitate legislativă.
La capitolul finanţare per elev, toţi participanţii la discuţie au fost de acord că este nevoie de o modificare a modalităţii de calcul şi luarea în considerare în stabilirea coeficienţilor şi a tipului de şcoală (şcolile speciale şi acelea de arte, respectiv cele din mediul rural având nevoie de mai multe fonduri pentru susţinere).
Oamenii politici clujeni au salutat de asemenea iniţiativa ISJ Cluj de a alcătui un Consiliu Consultativ format din foştii miniştri şi secretari de stat din Ministerul Educaţiei clujeni, respectiv foşti inspectori
şcolari.