Se modernizează calea ferată Cluj Napoca – Suceava. Calea ferată dintre Ardeal şi Moldova are peste 300 de kilometri

Se modernizează calea ferată Cluj Napoca – Suceava. Calea ferată dintre Ardeal şi Moldova are peste 300 de kilometri
Trasele trenurilor care trec prin Gara Cluj-Napoca sunt înțesate de restricții de viteză | Foto: Florin Popa

Compania CFR Infrastructură a scos la licitaţie proiectarea ultimilor 106 kilometri de pe linia de tren Cluj Napoca- Suceava (secțiunea Ilva Mică-Pojorâta). Astfel, toate cele trei secţiuni ale liniei Apahida – Suceava sunt acum scoase la licitaţie pentru realizarea documentaţiei tehnice, adică Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic. Calea ferată care asigură legătura dintre Transilvania şi Moldova are o lungime de peste 300 de kilometri.

Valoarea licitaţiilor pentru cele trei secţiuni feroviare Apahida – Ilva Mică ( 119 km.), Ilva Mică- Pojorâta (106 km.) respectiv Pojorâta – Suceava (85 km.) este de aprox. 150 de milioane de lei iar termenul de realizare este de 23 de luni. Această linie face parte din reţeaua europeană TEN – T şi asigură legătura între două coridoare europene a anunţat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu. ,,Linia de cale ferată Apahida – Suceava, parte din rețeaua centrală TEN-T, asigură prin tronsoanele Coșlariu – Apahida și Suceava – Pașcani legătura între Coridorul Rin – Dunăre, ramura nordică (Curtici-Arad-Coşlariu-Sighişoara-Braşov-Bucureşti-Constanţa) și traseul fostului Coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucureşti-Ploieşti-Focşani-Bacău-Paşcani-Iaşi-Ungheni)”, a spus secretarul de stat, citat de economedia.ro

Proiectul ar urma să permită creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe subsecțiunea analizată și pe întreaga secțiune Apahida – Suceava, dar și îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, “în conformitate cu cerințele europene”.

Comenteaza