Taximetriştii din Cluj protestează împotriva UBER

Taximetriştii din Cluj protestează împotriva UBER
Taximetriştii clujeni protestează faţă de concurenţa ilegală. Ei s-au întâlnit, vineri la prânz, la în parcarea Sălii Sporturilor "Horia Demian".

UPDATE: Reprezentanţii serviciului de car-sharing spun că acesta nu este încă definit în România şi că astfel de proteste nu fac decât să încurajeze mai mulți oameni să aleagă alternative ca UBER.

"În Cluj, UBER a devenit deja parte din viața de zi cu zi a peste 10.000 de oameni care apreciază UBER pentru că este un serviciu de calitate, sigur și simplu de folosit. UBER este un serviciu care aparține economiei digitale, un serviciu care nu este încă definit în România. Suntem de acord cu reprezentanții asociațiilor din industrie: este nevoie de o definire corectă a serviciilor noi, precum cele oferite de UBER și de o reformă a legislației în domeniu. Este și recomandarea Comisiei Europene. În plus, tot mai multe state europene (Estonia, Lituania, Portugalia si Finlanda) își adaptează legile pentru a oferi consumatorilor mai multe opțiuni, iar șoferilor parteneri un cadru mai clar în care să desfășoare această activitate ocazională. UBER este un serviciu care pune orașele în miscare. Iar astfel de proteste care blochează Clujul nu fac decât să încurajeze mai mulți oameni să aleagă alternative ca UBER",  a declarat Alexandra Corolea, purtător de cuvânt UBER în România.

De asemenea, toate amenzile aplicate partenerilor în Cluj și care s-au judecat până acum au fost anulate. Adică 3, urmează să aflăm pentru cea de-a 4-a în cursul lunii acesteia. Restul de 5 urmează să fie judecate.

Ordonanța președințială pentru interzicerea serviciilor UBER în Cluj, cerută de o asociație de taximetriști, a fost respinsă definitiv de Curtea de Apel Cluj.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Ne întâlnim să protestam şi să tragem un semnal de alarmă asupra concurenţei ilegale, care prestează servicii similare activităţii noastre, fără a întruni condiţiile legale. Într-un comunicat de presă şi organizaţiile patronale ameninţă cu proteste masive prin care să oblige autorităţile să deblocheze un act normativ care prevede eliminarea din legislaţie a celor două sintagme - permanent şi repetat, care acum dă mari bătai de cap instituţiilor care au atribuţii de control şi sancţionare a pirateriei din transportul interjudeţean şi a celui în regim de taxi şi de închiriere. Din informaţiile noastre, un act normativ care prevede eliminarea din legislaţie a celor două sintagme urmează să fie emis prin Ordonanţă de Guvern, însă documentul, după ce a primit avizul pozitiv al Ministerului Transporturilor şi acordul de principiu al Ministerului de Interne, este blocat la Ministerul Dezvoltării, minister în faţa căruia şi taximetriştii din Bucureşti doresc şi urmează în curând să protesteze, în mod organizat sau nu", se arată într-un anunţ publicat pe site-ul academiataxi.info. 

VIDEO de la protestul de la Cluj AICI. 

Undă verde pentru Uber la Cluj. Decizie finală a Curţii de Apel

Ordonanța președențială pentru interzicerea serviciilor Uber în Cluj, cerută de Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania (AMTT), a fost respinsă definitiv, în februarie 2017, de Curtea de Apel Cluj. Reprezentanţii Uber punctau, în noiembrie anul trecut, că recomandările Comisiei Europene spun clar că serviciile ca Uber trebuie încurajate şi reglementate, nu interzise.

Amintim că aplicația Uber a devenit disponibilă în Cluj-Napoca în data de 4 august 2016, moment ce a coincis cu debutul celei de a doua ediţii a festivalului de muzică Untold (cu 300.000 de participanţi, n. red.). În această perioadă a izbucnit şi primul scandal între taximetriştii clujeni şi şoferii Uber. Patru șoferi parteneri ai companiei au fost amendați cu câte 25.000 de lei pentru efectuarea de transport public de persoane în regim de taxi fără autorizație.

Taximetriștii profesioniști și autoritățile susțin că aplicația generează concurență neloială, întrucât șoferii Uber nu sunt obligați să se conformeze legilor de profil, nu trebuie să plătească taxe specifice taximetriei și nici nu li se cere vreo licență. De asemenea, tarifele practicate de Uber sunt mai mici decât cele ale firmelor de taximetrie.

Cluj-Napoca a fost al doilea oraş din România, după Bucureşti (februarie 2015), în care funcţionează aplicaţia Uber. În prezent este disponibilă şi în Braşov şi Timişoara.

 

Comenteaza