Unul are 72 de ani, celalalt 27. Ii uneste "o senzatie de libertate" GALERIE FOTO

Unul are 72 de ani, celalalt 27. Ii uneste
Unul a iesit demult la pensie, celalalt abia si-a facut un rost. Au insa aceeasi pasiune. Astazi au impartasit-o cu altii ca ei.

Pasiunea pentru motociclete este devastatoare: iti ia timp, energie si, cum altfel, multi bani. V-ar putea povesti despre asta Nagy Robert. Are 27 de ani si este dependent de 7 ani. Are acasa un garaj plin cu vechituri pe care mestereste de cate ori are timp. Sambata, el si-a expus in Parcul Mare doua dintre piesele de colectie.

"Am venit cu o bicicleta din 1921, pe care am pus un motor din 1960. Este o bicicleta cu motor in doi timpi, care merge cu amestec de benzina si ulei. Nu am folosit-o prea mult, maxim 25 de kilometri. Am adus de asemenea si o motocicleta MZ din 1960, cu patru viteze. Am mostenit pasiunea pentru motoare de la bunicul si de la tatal meu. Se traduce in mult timp, nervi si bani pierduti, dar imi place", spune Robert.

Langa exponatele sale se afla BMW-ul lui Szasz Ferenc. Este mai nou, din 1980, iar proprietarul spune ca l-a adus din Statele Unite. "Am unblat mult cu motocicleta asta impreuna cu sotia mea. Am si masina, dar motocicleta iti da o senzatie de libertate. Nu stai inchis, ci esti in bataia vantului", spune temerarul de 72 de ani. El a explicat ca motocicleta arte 94 de cai putere. "Nu este foarte rapida, dar are un demaraj extraordinar. E greu sa o controlezi, pentru ca franarea este mult mai lenta decat demarajul", a explicat Szasz, care i-a trasnmis pasiunea pentru motoare si fiului sau.

Motocicletele vechi au fost expuse sambata in Parcul Mare. Initiatorul evenimentului a fost Ucu Bodiceanu. "La Zilele Clujului facem parada automobilelor de epoca, dar am zis sa ii cunoastem si pe colectionarii de motociclete vechi. Sunt niste oameni fericiti colectionarii, cum spunea Goethe. Cauta prin targuri piese vechi si mesteresc toata ziua la motocicletele lor", a spus Bodiceanu.

La expozitie am vazut motociclete simple sau cu atas, din anii 60 sau 80, de productie germana sau rusa. Un exponat interesant a fost o Mobra Super, din 1982. Pe vremea lui Ceausescu, era cea mai tare motocicleta de pe drumurile cu gropi ale Romaniei.

Comenteaza