Video Zboruri zilnice spre Istanbul. Ce noutăți aduce anul 2019 pe Aeroportul Cluj

Turkish Airlines va mări frecvența curselor Cluj-Istanbul, de la patru pe săptămână la zbor zilnic. De asemenea, conducerea aeroportului poartă discuţii cu alte companii aeriene pentru a adăuga noi destinaţii în ofertă.

Clujenii vor avea zboruri zilnice spre cel mai mare aeroport din Turcia începând cu vara lui 2019, a anunţat David Ciceo, directorul Aeroportului Internaţional "Avram Iancu"  Cluj, la Realitatea FM Cluj.

"O noutate pentru anul viitor va fi faptul că Turkish Airlines va mări frecvențele spre Istanbul. În momentul de față, avem patru zboruri săptămânal, însă vom avea zboruri zilnice din 24 iunie 2019. Sunt foarte multe conexiuni bune, dar sunt și tarife bune. Chiar dacă în momentul de față, cu Luftansa, avem 3 zboruri Cluj-München și mai avem cu Wizz Air zbor spre Memmingen, sunt clujeni care merg la München prin Istanbul. S-ar putea să li se potrivească mai bine ora, ziua, dar și tariful", a spus David Ciceo.

Administrația Aeroportului Internaţional Cluj își mai propune ca, în anul care vine, să investească mai mult în publicitate și marketing, pentru a ajuta companiile aeriene să mențină zborurile interne, cu o importanță deosebită pentru mediul universitar și de afaceri.

"În continuare, discutăm cu Tarom despre cum putem sprijini zborul Cluj-Iași. Este vorba de trei zboruri pe săptămână. Îl considerăm important pentru aeroport, pentru comunitatea clujeană, pentru mediul universitar și vrem ca anul viitor să îl sprijinim mai mult prin publicitate", a transmis Ciceo.

De asemenea, se dorește reluarea și suplimentarea curselor Cluj-Constanța pentru sezonul estival 2019.

"Revine și Cluj-Constanța, am avut 3 zboruri pe săptămână anul acesta, față de două zboruri în 2017. Dacă am reuși patru zboruri pe săptămână ar fi foarte bine, deoarece ținta este să ajungem la zboruri zilnice, pe timpul verii. Consider că nu este foarte normal să avem vara zece zboruri săptămânal în Antalya și doar trei spre Constanța", a adăugat directorul Aeroportului Cluj.

Lisabona şi Casablanca, în topul destinaţiilor dorite de pasageri

Pe site-ul oficial al aeroportului clujean există un sondaj în care pasagerii sunt întrebaţi ce destinaţii preferă. În urma voturilor înregistrate, în top conduc Lisabona (Portugalia) - 50%, Casablanca (Maroc) - 37% și Tallin (Estonia) - 8%, urmate de Napoli (Italia), Castellon (Spania) şi Belfast (Irlanda de Nord).

Zboruri zilnice spre Istanbul. Ce noutăți aduce anul 2019 pe Aeroportul Cluj

Riscurile sunt, însă, mari pentru o companie aeriană la introducerea unei noi destinații, iar discuțiile sunt îndelungate și complicate, dezvăluie David Ciceo.

"Lisabona este o destinație solicitată, dar din păcate nu sunt foarte mulți români care lucrează acolo. Din punct de vedere al traficului etnic, nu există același potențial ca în Marea Britanie, Spania sau Italia. Suntem în discuții cu companiile aeriene, sperăm să reușim, în speranța că vor veni și portughezi la Cluj. Discuțiile pentru o destinație nouă pot dura și 8-10 ani, sunt discuții destul de lungi, grele. O nouă destinație este un mare risc pentru o companie aeriană. E posibil să piardă milioane de euro", a afirmat David Ciceo.

2019, anul infrastructurii pe Aeroportul Cluj

Conducerea Aeroportului Internaţional "Avram Iancu" Cluj preconizează o creștere de 3% a traficului de persoane și de 15% a transportului de marfă.

"În anul 2019 ne așteptăm la o creștere de 3 la sută a numărului de pasageri. E o creștere mai importantă la marfă, de aproximativ 15 la sută, și e un an foarte important în a demara proiectele de infrastructură propusă", a precizat dierctorul aeroportului clujean.

Criză de personal pe Aeroportul Cluj. Se încearcă un parteneriat cu Universitatea Tehnică

Lipsa forței de muncă este resimțită și pe aeroportul din Cluj, iar pregătirea și specializarea personalului devine prioritară.

"În privința personalului este o foarte mare problemă. Situația Aeroportului Cluj este mai gravă decât în cazul altora, pentru că avem nevoie de personal specializat. Căutăm oameni, din păcate nu reușim să găsim specializați în Cluj. De foarte multe ori îi angajăm pentru atitudine și în speranța că vor dovedi și vor învăța. Durează mult pregătirea unui angajat, de multe ori îl putem folosi doar după un an", a declarat David Ciceo.

Soluția pentru criza de personal ar fi aceeași ca și în alte domenii care suferă din cauza lipsei forței de muncă: creșterea salariilor.

"Din păcate, noi, aeroporturile, suntem ruda săracă a aviației, unde salariul mediu este mult mai mic. Pe unii angajați, mai bine pregătiți, ni-i fură ROMATSA, care are un salariu mediu de 25.000. Companiile aeriene au pe la 10.000 de lei. Eu, personal, consider că nu numai aeroporturile, ci toate firmele ar trebui să mărească salariile, pentru că în caz contrar nu putem să ținem forța de muncă în țară. Trebuie să mărim salariile", a adăugat directorul Aeroportului Cluj.

Înființarea unui parteneriat cu universitățile clujene este o variantă pe care administrația aeroportului o ia în calcul pentru pregătirea, specializarea și recrutarea personalului.

"În momentul de față suntem în discuții cu universitățile ca noi ca împreună ci Asociația Aeroporturilor să organizăm niște cursuri postuniversitare și module care sunt absolut necesare, pentru că există o lipsă și de cursuri specializate în acest domeniu. Am inițiat un parteneriat cu Univesitatea Tehnică din Cluj, cu specialiști și profesori de la aeronave din București, specialiști în domeniu, dar, având în vedere că e în stadiu incipient, considerăm că doar la începutul anului viitor vom putea prezenta un plan mai concret", a transmis David Ciceo.

Comenteaza