Zeci de maşini de epocă, la plimbare prin Cluj. Vezi cum arată automobilul care i-a plimbat pe The Beatles şi pe Regina Elisabeta a Angliei FOTO

Zeci de maşini de epocă, la plimbare prin Cluj. Vezi cum arată automobilul care i-a plimbat pe The Beatles şi pe Regina Elisabeta a Angliei FOTO
Peste 20 de maşini retro, aparţinând unor colecţionari, pot fi admirate, astăzi, la Cluj-Napoca, la o expoziţie şi o paradă organizate de asociaţia Retromobil Club România. Vedeta evenimentului este "Prinţesa"- născută în 1947 din ordinele faimosului designer englez de automobile Sir Herbert Austin.

Peste 20 de "bătrâne doamne" pe patru roţi, ferchezuite cu grijă, au colorat azi dimineaţă platoul din Piaţa Unirii. Clujenii au profitat de vremea frumoasă de afară şi au venit în număr mare ca să admire bijuteriile retro. Dacă domnii erau interesaţi mai mult de motoare şi de modificările aduse maşinilor, doamnele au fost mai mult decât entuziasmate să facă şedinţe foto cu exponatele de lux. Totuşi, cei mai încântaţi de parada maşinilor de epocă au fost copiii, iar taţii nu mai conteneau să le lămurească curiozităţile. Plăcut impresionaţi au fost şi bunicii care au trecut prin zonă, iar asta deoarece i-au năpădit amintirile tinereţii: "Ah! Şi eu am avut model ca ăsta prin '70. O scoteam la drum doar când mergeam cu familia la mare!".

De departe, vedeta expoziţiei a fost un automobil de lux pe nume "Prinţesa", care a fost achiziţionată din Londra cu 6.000 de lire. În 1947, Sir Herbert Austin, faimosul designer de automobile britanic, a ordonat construirea unei maşini de lux şi aşa s-a născut "Princess Saloon". Primele două modele au fost vândute Reginei Elisabeta în 1952 şi 1957, care ulterior şi-a mai achiziţionat două. Această serie de maşini de lux distinctiv mari (2 tone) a fost realizată manual de Austin şi filiala sa Plas Vanden (mai multe detalii tehnice la secţiunea FOTO). Tot o "Prinţesă" a fost şi maşina aleasă de legendara trupă The Beatles în 1964 pentru primul său turneu european.

O altă atracţie a expoziţiei a fost o maşină românească ARO M461 "Zimbrul Carpatin". Maşinile de acest gen au fost fabricate între anii 1964-1975, fiind şi primul model exportat. De-a lungul timpului, ARO M461 a participat la diverse concursuri de raliu, un raid de 25.000 km în Himalaya sau autocross-uri în SUA şi Africa.

Bijuteriile pe roţi au plecat şi în paradă prin centrul oraşului, cu punct terminus în parcarea de la complexul comercial Cora, între orele 12:00 şi 13:30. "România se află în topul primelor 10 ţări din Europa care au introdus automobilul şi este a şasea ţară care a organizat curse de automobile", explică reprezentanții Retromobil Club.

Retromobil Club România (RCR), asociaţia naţională a posesorilor şi restauratorilor de vehicule istorice, a luat fiinţă la Bucureşti în 1998. Membrii RCR deţin peste 500 de vehicule istorice fabricate în perioada 1901-1981, restaurate şi conservate în perfectă stare de funcţionare, sunt originale şi întrunesc criteriile de atestare ale FIVA (Federaţia Internaţională a Vehiculelor Vechi). Din 2003 RCR este membru FIVA.

 

Comenteaza