"Brandul Spania suferă foarte mult și va fi pus în carantină ca destinație turistică”

"Brandul Spania suferă foarte mult și va fi pus în carantină ca destinație turistică”
| Foto: elpais.com

Turismul sângerează până la moarte din cauza efectelor coronavirusului, pandemia care provoacă cea mai gravă criză din sector în întreaga sa istorie și care va da o lovitură importantă bogăției țării, a doua cea mai vizitată din lume, scrie publicaţia spaniolă El Pais.

Spania se teme că turiştii o vor pune în carantină ca destinaţie turistică multă vreme de acum înainte.  Ţara este legată de ideea de risc de contagiune și acesta este un factor de respingere care va influența atât în ​​această vară, cât și în următoarea comportamentul turiştilor. Plajele spaniole au fost goale în acest Paște și se pare că vor fi şi în această vară dacă nu se va produce un miracol

Turismul se confruntă cu cel mai rău an din istoria sa. Sectorul spaniol va pierde multe milioane de euro în acest an din cauza impactului coronavirusului.

Fără nicio certitudine cu privire la momentul în care se pot deschide unitățile hoteliere, despre când și unde pot călători rezidenţii sau străinii, prin ce mijloace sau cu ce protocoale de securitate, singurele certitudini sunt că în 2020 plajele spaniole vor duce dorul turiştilor străini și că pierderile pe care le vor acumula companiile care participă la această industrie vor fi enorme.

Brandul Spania, imagine proastă

"Brandul Spania suferă foarte mult și va fi pus în carantină ca destinație turistică", spune José María Cubillo, directorul Mesías-Inteligencia de Marca España. Imaginea sa ca țară dezvoltată a fost mult afectată și, de asemenea, calitatea instituțiilor sale și capacitatea sa de a răspunde pandemiei.

„Trecem prin cea mai mare criză a mărcii Spaniei din istoria modernă”, spune el. Pierderea atracției turistice este al treilea atribut cel mai afectat de virus, deoarece astăzi Spania este legată de ideea de risc de contagiune și acesta este un factor de respingere care va influența atât în ​​această vară, cât și în următoarea, continuă Cubillo. Chiar spaniolii sunt îngrijorați de această lipsă de încredere internațională, spune el. În doar 15 zile, îngrijorarea a trecut de la 28% la 40% dintre cetățeni.

"Bariera psihologică pentru a călători în Spania va fi mare", susține Pedro Valdés, partener la consultanța EY. În opinia sa, comportamentul consumatorilor se va schimba după această criză. "Șocul emoțional este foarte puternic, iar clientul va căuta o mai mare securitate și destinații mai apropiate, lucru care va provoca, de asemenea, o schimbare mare în operatorii de turism, care vor trebui să consolideze întreaga plasă de siguranță, de la rezervare până la șederea la țară ”, adaugă el.

Gabriel Escarrer, CEO Meliá Hotels International, este convins că există un înainte și după un coronavirus în modul de a consuma călătoriile. „Unul dintre puținele lucruri bune pe care le va avea această criză este că vom regândi modelul nostru de consum și vom fi mai sensibili la durabilitate”, spune el. Ceva care se confruntă cu modelul turismului de masă, atât de caracteristic în Spania, relatează El Pais.


 

Comenteaza