Harajuku girls, declaraţie de fashion pe străzile din Cluj

Harajuku girls, declaraţie de fashion pe străzile din Cluj
O tânără absolventă a Facultăţii de Design Vestimentar din Cluj-Napoca organizează, periodic, pe străzile din Cluj-Napoca un fashion-walk inedit. Prin parada de modă cu haine în stil Punk, Gothic şi Lolita, tânăra doreşte să-i sensibilizeze pe clujeni şi să le arate că stilurile neconvenţionale de modă nu trebuie confundate cu un comportament antisocial.

Emilia Cămărăşan are 26 de ani şi a absolvit Facultatea de Design Vestimentar în 2009. Anul trecut a pus bazele unui grup de pasionaţi de modă, care defilează, în îmbrăcăminte Punk, Kodona, Dandy, Gothic sau Lolita, pe străzile din Cluj-Napoca. Dincolo de aparenţe, tânăra speră să poată lupta cu preconcepţiile şi, de aceea, se gândeşte să organizeze lunar o astfel de paradă de modă. Defilarea este o premieră pentru România.

Ideea de a organiza o astfel de "plimbare" în îmbrăcăminte neconvenţională a început în urmă cu câţiva ani când, o mână de oameni pasionaţi de moda alternativă japoneză au plănuit un "Harajuku Fashion Walk" propriu la Cluj-Napoca. Harajuku e un district din Tokyo, Japonia, unde mulţi purtători pasionaţi de modă alternativă organizeză o dată pe lună o plimbare de aproximativ o zi prin acel district. Cea mai recentă paradă de modă pe străzile oraşului s-a derulat în iunie, iar următoarea este programată pentru luna septembrie.


"Multora le e jenă să poarte în public ceva neconvenţional deşi le plac hainele respective. Sincer, e greu, deoarece eşti mereu judecat fie prin cuvinte, fie de privirile oamenilor. Ieşind în grup ne împărtăşim pasiunile comune şi ne susţinem unii pe alţii, arătăm lumii că pasiunea pentru ceva nu înseamnă că suntem anti-sociali sau persoane cu influenţe negative", explică Emilia.

Vorbeşte simplu şi spune că evenimentul nu se doreşte o declaraţie pe care s-o facă societăţii. E numai un mesaj.

"Ar fi plăcut să poată mai mulţi pasionaţi de modă alternativă să iasă în public fără a fi comparaţi cu păpuşi, satanişti sau alte misconcepţii de acest gen", arată ea.

Mărturiseşte că e destul de greu să optezi pentru un stil nonconformist şi că, în primul rând, e de luptat cu preconcepţiile. Şi e mai uşor de făcut între prieteni.

"Lumea se descurajează, pentru că, de multe ori oamenii îi privesc cu suspiciune. Când ieşi în public purtând o îmbrăcăminte mai neobişnuită, deşi multe trenduri şi îmbrăcăminţi nu sunt într-un stil complet decadent sau indecent, singurul lucru obişnuit e să fii tratat precum un proscris sau profanator al unei societăţi care rămâne încă închisă la astfel de idei. (...) Ideea filozofică să spunem a evenimentului este de a sensibiliza publicul român la stilurile de modă neconvenţionale, mai puţin folosite, momentan nepopulare sau necunoscute. Ştim bine că doar prin vorbă sau două persoane cărora le place să se îmbrace mai diferit în public nu rezolvăm nimic, dar dacă ne adunăm mai mulţi şi organizăm astfel de ieşiri în public mai des poate reuşim ceea ce ne-am propus", subliniază tânăra.


Fiecare participant îşi compune singur ţinuta. La prima ediţie a Fashion Walk-ului, derulată în 2012, au participat 10 persoane. Tot aceiaşi prieteni vor participa şi în august la următoarea paradă din centrul Clujului. Parada de modă a fost gândită între pasionaţii de modă.

"Poate a contribuit faptul că am studiat design vestimentar şi mulţi din cei pe care îi cunosc acum sunt pasionaţi de modă, dar a fost mai mult o decizie de grup, am făcut o propunere şi împreună cu cei ce au acceptat am făcut Fashion Walk-ul. Ar fi super dacă s-ar face mai des în Cluj, din păcate doar o prietenă din Craiova face ceva mai activ", mărturiseşte Emilia.


"Machiajul, părul şi hainele sunt armura fiecărei persoane, dispoziţia zilnică ne dictează cum să ne îmbrăcăm sau ce am vrea să purtăm în acea zi. Ar fi plăcut dacă am putea face aceasta fără a fi atacaţi. Acea îmbrăcăminte uneori e menită să ne calmeze, alteori să ne binedispună iar câteodată să ne ajute în a 'lupta' cu greutăţile acelei zile", conchide Emilia.

Comenteaza