TIFF pune Clujul pe harta turismului. Festivalul, destinaţie pentru străini

TIFF pune Clujul pe harta turismului. Festivalul, destinaţie pentru străini
Evenimentele culturale româneşti, între care se numără şi Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), sunt cunoscute pe plan internaţional şi reprezintă o destinaţie atât pentru turiştii pasionaţi de cultură, cât şi pentru profesioniştii din diverse sectoare culturale, potrivit datelor Tripsta.

Evenimentele culturale româneşti sunt o destinaţie atât pentru turiştii pasionaţi de cultură, cât şi pentru profesioniştii activi în diverse sectoare culturale, precum cei din lumea filmului şi a muzicii, conform susei citate.

Dintre evenimentele culturale româneşti care atrag un număr important de turişti străini fac parte Bienala de la Bucureşti (25 mai - 22 iulie 2014), Festivalul Internaţional de Film Transilvania - TIFF (29 mai - 7 iunie 2015), Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu - FITS (12 - 21 iunie 2015) şi Festivalul Internaţional "George Enescu", care urmează să se desfăşoare, anul acesta, în perioada 30 august - 20 septembrie.

Cu ocazia bienalei, turiştii străini şi-au rezervat călătoriile cu 33 de zile în avans, petrecând cu această ocazie circa două săptămâni în România (13 zile).

Cel mai din timp au planificat călătoria la bienală - cu 46 de zile înainte de data plecării - turiştii din Norvegia, care au petrecut cu această ocazie şi cele mai lungi vacanţe în România, de circa 20 de zile. La polul opus s-au aflat turcii, care şi-au rezervat zborurile cu numai 12 zile înainte de eveniment şi au petrecut în medie o săptămână la Bucureşti.

Bienala bucureşteană a atras numeroşi turişti, majoritatea plecând spre România din Marea Britanie (13%), Grecia (10%), Germania (7%), Turcia şi Norvegia (6% fiecare), Austria (5%), Cehia, Spania, Franţa şi Olanda (4% fiecare), în timp ce restul (37%) au venit la Bucureşti călătorind dinspre alte destinaţii.

Călătoriile la TIFF s-au bucurat de o planificare atentă din partea turiştilor din străinătate, care şi-au rezervat zborurile către Cluj cu 41 de zile înaintea plecării, pentru sejururi medii cu durata de cinci zile. Grecii (14%) au ştiut cu 65 de zile în avans că vor participa la TIFF, moment în care şi-au rezervat şi zborurile pentru călătorii cu durata medie de 10 zile la Cluj. Pe de altă parte, românii au reprezentat 14% din numărul total de turişti care şi-au rezervat zboruri pentru a merge la Cluj pentru a participa la TIFF. Aceştia au rezervat cu 12 zile în avans pentru a petrece în medie trei zile la festival.

Potrivit datelor Tripsta, cei mai mulţi turişti care au venit din străinătate pentru a participa la TIFF au fost suedezi (58%) - care au efectuat deplasări cu durata de patru zile, rezervându-şi zborurile cu 45 de zile în avans -, dar şi greci şi portughezi (14% fiecare).

În ceea ce priveşte Festivalul Internaţional "George Enescu", a cărui ediţie de anul acesta se va desfăşura între 30 august şi 20 septembrie, majoritatea turiştilor străini şi-au rezervat zborurile cu 35 până la 81 de zile în avans, plănuind să petreacă la eveniment între trei şi 12 zile.

Cel mai mare număr de călători străini care vin la Festivalul Internaţional "George Enescu" călătoresc cu avionul către Bucureşti din Marea Britanie (20%), Germania (10%), Cehia, Grecia şi Turcia (7% fiecare), Italia (5%) şi Austria, Cipru şi Portugalia (4% fiecare) şi Franţa (3%), în timp ce alţii - români şi străini (26%) - vin în Capitală dinspre alte destinaţii.

Turiştii care şi-au plănuit deplasarea la Festivalul Enescu cu cel mai mult timp în avans sunt din Germania, ei rezervându-şi zborurile cu 81 de zile înaintea plecării, pentru sejururi medii de 12 zile la Bucureşti, şi din Cehia (zboruri rezervate cu 56 de zile în avans pentru sejururi cu durata medie de trei zile). La fel ca şi turiştii germani, britanicii intenţionează să petreacă 12 zile la Bucureşti în perioada festivalului de muzică clasică, însă aceştia şi-au rezervat zborurile puţin mai târziu, cu doar 54 de zile în avans.

În 2005, doi antreprenori au lansat în Atena, Grecia, un start-up numit iniţial Travelplanet24. În prezent, agenţia de turism online Tripsta este unul dintre cei mai mari şi recunoscuţi lideri ai industriei de profil.

 

Etichete
Comenteaza