Comisia Europeană vrea să afle cum afectează conţinutul interactiv relaţia consumatorilor cu presa

Comisia Europeană vrea să afle cum afectează conţinutul interactiv relaţia consumatorilor cu presa
Milioane de europeni își urmăresc serialele de televiziune favorite pe un smartphone pe drumul către serviciu, accesează conținuturi online pe televizorul din sufragerie sau publică online conținuturi generate de utilizatori. Comisia Europeană vrea o analiză ca să vadă în ce mod conţinutul interactiv afectează relaţia dintre consumatori şi furnizorii de informaţii din Europa.

 Există peste 40,4 milioane de „aparate TV conectate" în Europa, iar până în 2016 aceste aparate ar putea fi prezente în majoritatea gospodăriilor din UE. Aceste schimbări elimină granițele tradiționale dintre consumatori, mijloacele de radiodifuziune și televiziune și internet. Comisia dorește să analizeze ce ar putea însemna această convergență a tehnologiilor și a conținutului pentru creșterea economică, pentru inovare, pentru diversitatea culturală și pentru consumatori în Europa, în special pentru categoriile care necesită protecție, cum ar fi copiii, informează Reprezentanţa Comisiei Europene în România.

„Televiziunea conectată reprezintă următorul mare pas în lumea creativității și în cea digitală", spune vicepreşedintele CE Neelie Kroes. "Pe de o parte, convergența dintre sectoare permite oamenilor să beneficieze de o gamă mai largă de conținuturi, însă, pe de altă parte, creează perturbări și provocări. Avem nevoie de o dezbatere convergentă, la nivelul întregii UE, pentru a contribui la abordarea acestor schimbări, pentru a ajuta întreprinderile să prospere, pentru a încuraja creativitatea și pentru a ne proteja valorile".

Cartea verde adoptată de Comisie invită părțile interesate și publicul larg să își prezinte opiniile, începând de acum și până la sfârșitul lunii august 2013, cu privire la regulile jocului -  promovarea unor condiții adecvate pentru ca întreprinderile dinamice din UE să facă față concurenței internaționale (în special din partea SUA), ținând cont de faptul că competitorii pot fi supuși unor reguli diferite; protejarea valorilor europene, inclusiv libertatea presei,  și a intereselor utilizatorilor - de exemplu, protecția copiilor, accesibilitatea pentru utilizatorii cu dizabilități; piața unică și standardele - aparent, unele dispozitive nu funcționează în același mod în toate statele membre; finanțarea - cum vor influența convergența și schimbarea comportamentului consumatorilor modul în care sunt finanțate filmele, emisiunile TV și alte conținuturi? Care este contribuția diferiților actori din noul lanț valoric?; deschiderea și pluralismul mijloacelor de informare în masă - mecanismele de filtrare predefinite, de exemplu în motoarele de căutare, ar trebui să facă obiectul intervenției publice? Practicile existente la nivel wholesale referitoare la conținuturile premium - de exemplu, principalele evenimente sportive și filmele de succes lansate recent - afectează accesul pe piață și operațiunile comerciale sustenabile? Sunt platformele suficient de deschise?

Această nouă realitate face deja obiectul unor discuții în mai multe țări ale UE și în Parlamentul European. Opiniile diferă cu privire la modul de a răspunde acestei provocări. Unele părți cer modificarea imediată a normelor și a regulamentelor; alte părți se declară mulțumite pentru moment de starea de fapt, în timp ce altele sunt în favoarea autoreglementării și a coreglementării. Cartea verde nu presupune niciun fel de acțiune, însă ulterior Comisia ar putea explora posibilitatea unor politici și reglementări, inclusiv posibilitatea autoreglementării.

Convergența este o realitate de mai mulți ani și se află într-o fază de evoluție accelerată. Aceasta creează noi oportunități: producătorii și dezvoltatorii pot pune la dispoziție, pe o piață în plină expansiune, dispozitive inovatoare, ușor de utilizat și accesibile, pentru operatorii de rețele de internet, cererea tot mai mare de bandă largă constituie un stimulent pentru a investi în rețele de mare viteză, creatorii de conținut pot să experimenteze noi moduri de a produce și de oferi conținut, posturile de televiziune și noii actori de pe piață pot oferi clienților lor conținuturi și servicii cu valoare adăugată iar posturile de televiziune existente și cele noi pot identifica mai multe platforme pentru a-și distribui programele, pentru a le ameliora și a le face interactive.

 

Comenteaza