Prezenţă record a Clujului la ITB Berlin

Prezenţă record a Clujului la ITB Berlin
Cluj-Napoca marchează în 2014 o prezenţă remarcabilă la cel mai important târg de turism din Europa, ITB Berlin, care are loc între 5 şi 9 martie.

 Pe de o parte, oraşul va avea un desk propriu, gestionat de primărie, în cadrul standului naţional românesc, iar, pe de altă parte, vor fi prezente şi patru agenţii de turism din oraş, tot cu deskuri în cadrul standului naţional. Nu în ultimul rând, furnizorul de soluţii IT AROBS Transilvania Software va avea propriul stand, în zona de expunere destinată tehnologiei în industria călătoriilor. Primăria Cluj-Napoca este prezentă pentru a treia oară la ITB, dar nu în ani consecutiv, după ce în 2013 a ratat târgul, din cauza neadoptării la timp a bugetului.

„Doi colegi de la Centrul de Informare Turistică vor fi la Berlin, unde vor prezenta oferta oraşului. ITB este unul dintre cele mai mari târguri şi am considerat că este foarte important să fim prezenţi în acest an, dat fiind statutul de Capitală Europeană a Tineretului pe care îl avem în 2015 şi cel de oraş candidat pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Vom promova aceste două faţete ale oraşului şi la ITB", a declarat, pentru cluj.travel, Ovidiu Câmpean, director al Direcţiei Comunicare, Relaţii Publice şi Turism, din cadrul Primăriei Cluj-Napoca.

Potrivit acestuia, oraşul va fi promovat printr-o serie de pliante care prezintă cele mai importante evenimente din oraş dar şi posibilităţile de city-break sau de a utiliza Clujul ca punct de pornire în explorarea Transilvaniei. „De asemenea, mai oferim vizitatorilor revista Cluj, Inima Transilvaniei, în limbile germană şi engleză. Această revistă cuprinde oferta turistică pe care o propune oraşul", a mai spus Câmpean. Clujul a mai fost prezent anul acesta la târgul de turism de la Madrid. Zona privată a turismului clujean va fi reprezentată de patru agenţii. City Tours&Events şi George Tourism sunt două prezenţe constante la ITB, iar lor li se adaugă anul acesta Transylvania Quest şi Encyclopedia Tours.

„Este o prezenţă mai mare decât în alţi ani, şi asta este îmbucurător. La Berlin sunt două tipologii de expozanţi. Cam jumătate din standul României îl formează cei care vin constant, an de an, iar cealaltă jumătate sunt cei care vin o dată şi cred că vor pleca cu 50 de contracte. Apoi, dezamăgiţi, nu mai vin", spune Traian Almăşan, comanager al City Tours&Events. Potrivit acestuia, târgul este extrem de important pentru operatorii din turism deoarece „vezi cu ce se ocupă concurenţa, participi la workshopuri interesante şi observi trendurile macro". Totuşi, rezultatele nu se văd după o participare. „Trebuie să dovedeşti constanţă. Am avut clienţi care în primul an ne-au văzut şi nu ne-au băgat în seamă. În anul următor, au venit să ne ceară detalii şi abia în al treilea an fost convinşi că merită să semneze un contract cu noi", încheie Almăşan.

La nivel de instituţii publice, la ITB mai sunt prezente, din România, municipiul Sibiu, Consiliul Judeţean Harghita, Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, staţiunea Eforie şi Consiliul Judeţean Tulcea, potrivit site-ului oficial. România face parte din grupul celor opt oficii de turism care vor promova Dunărea la ITB, alături de Germania, Austria, oraşul Bratislava, Ungaria, Serbia, România, Bulgaria şi Moldova. „Centrul de interes vor fi excursiile cu valenţe culturale, de-a lungul Drumului Dunărean al Vinului sau de-a lungul Drumului Împăraţilor Romani", se arată într-un comunicat al organizatorilor. ITB va fi deschis între 5 şi 7 martie doar vizitatorilor din industria de profil, iar în 8 şi 9 martie, şi publicului larg. Ţara parteneră din acest an este Mexicul.

Comenteaza