Un fost rugbist, imobilizat în scaun cu rotile, afirmă că nu i s-a permis îmbarcarea într-un avion TAROM pentru zborul spre Cluj, ”pe motiv de siguranţă”. Răspunsul companiei

Un fost rugbist, imobilizat în scaun cu rotile, afirmă că nu i s-a permis îmbarcarea într-un avion TAROM pentru zborul spre Cluj, ”pe motiv de siguranţă”. Răspunsul companiei

Fostul rugbist George Baltă, imobilizat într-un scaun cu rotile, a acuzat compania aeriană TAROM de discriminare a persoanelor cu mobilitate redusă. Compania a negat aceste acuzații.

George Baltă a afirmat că nu i s-a permis îmbarcarea într-o aeronavă a TAROM pentru un zbor de la Bucureşti la Cluj, ”pe motiv de siguranţă”. Mai mult, acesta avea biletul cumpărat și trebuia să participe în calitate de speaker la un eveniment organizat în municipiul Cluj-Napoca.

“Adevărul este că de mult nu am mai simțit asta și nu cred că îmi doream să-mi reamintească cineva despre, dar TAROM a reușit să-mi arate că în 2023 încă se mai fac DISCRIMINARI. Astăzi aveam zbor spre Cluj împreună cu Tedy Necula unde eram invitați ca speakeri la un eveniment. Doar că asta nu s-a mai întâmplat pentru că TAROM mi-a refuzat mie îmbarcarea pe motiv de siguranță. Ieri seară, Tedy a fost personal în aeroport să verifice dacă totul este ok și personalul de atunci i-a ridicat din umeri.

Cu bilete cumpărate, asistență pentru persoane cu dizabilități confirmată, astăzi m-am trezit că mi s-a anulat biletul, fără să fiu anunțat, pe motiv că aeronava care zboară spre Cluj este un ATR și nu ia la bord persoane cu mobilitate redusă. 
Rezolvarea: Vă dăm bilet la zborul de la ora 17. Practic zbori când vor ei, nu când ai tu nevoie. În 2023 TAROM scrie pe site că este o companie modernă, dar folosește aeronave doar pentru o anumită categorie de oameni. Să nu mai spun că o persoană cu dizabilități nu poate selecta asistența și tipul de dizabilitate direct de pe site. Trebuie să suni în call centre sau să mergi într-o agenție a lor că să fii evaluat. Nu pot să vă spun ce simt acum și nici nu vreau să vă simțiți vreodată așa. Mulțumesc din suflet personalului de astăzi care a făcut tot ce a putut pentru a fi la bord”, a scris George Baltă pe Facebook.

Un fost rugbist, imobilizat în scaun cu rotile, afirmă că nu i s-a permis îmbarcarea într-un avion TAROM pentru zborul spre Cluj, ”pe motiv de siguranGeorge Baltă a acuzat compania aeriană TAROM de discriminare. Foto: Facebook / George Baltă

Compania TAROM a negat acuzațiile aduse

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române (TAROM) a transmis, joi, într-un comunicat de presă, că ”oferă asistenţă tuturor persoanelor care au mobilitate redusă ca urmare a unei dizabilităţi temporare sau permanente, motorie, vizuală, auditivă sau mintală, ori din cauza vârstei sau a unei boli, pe toată durata călătoriei, de la rezervarea sau cumpărarea biletului până la sosirea la destinaţie”. 
 
”Pentru a derula aceste servicii, şi a putea consilia adecvat pasagerii, compania are nevoie să primească, cu minimum 48 de ore înainte de decolare, informaţia referitoare la existenţa unei cereri speciale. Solicitarea poate fi transmisă oricărei agenţii TAROM, agentului de turism sau prin Call Center-ul TAROM (în funcţie de modalitatea de realizare a rezervării). Orice variantă de informare sau cerere trebuie comunicată companiei cu nu mai puţin de 48 de ore înainte de ora de plecare. Această procedură este disponibilă vizibil din Home Page. Informaţiile respective sunt strict necesare pentru că obiectivul fiecărui zbor este acela de a oferi condiţii de maximă siguranţa tuturor călătorilor, conform reglementărilor înternaţionale şi naţionale în materie de transport aerian”, au arătat reprezentanţii companiei, conform Agerpres.
 
Reprezentanții TAROM au făcut referire şi la incidentul în care a fost implicat, în data de 6 decembrie, George Baltă.
 
“La data de 6 decembrie, unul dintre pasagerii noştri, fostul celebru rugbist George Baltă a fost expus unei situaţii pe care nici o persoană, cu atât mai puţin una cu mobilitate redusă, nu ar trebui să o traverseze. Achiziţia biletului, realizată prin intermediul unui site specializat, a fost făcută fără bifarea necesităţii de Wheel Chair Cabin. Această cerinţă a fost introdusă în sistem abia după emiterea biletului. Odată bifată cerinţa, sistemul de rezervări nu i-a mai validat serviciul solicitat pe zborul spre Cluj (nici pe data de 2 decembrie, nici pe data de 3 decembrie, la a doua încercare) pentru că nu permitea zborul în siguranţă.

TAROM a fost informată de situaţia sa cu doar o zi înainte (5 decembrie) de către însoţitorul său, venit la aeroport, căruia i s-a comunicat şi personal faptul că reglementările în materie de siguranţă nu permit efectuarea cursei cu aeronava respectivă. TAROM i-a oferit acestuia alternative de zbor pe un alt tip de aeronavă, tot pentru data de 6 decembrie, şi a anulat rezervarea la cursa care nu permitea transportul pe motive de siguranţă. Cu toate acestea, însoţitorul s-a prezentat cu domnul George Baltă la îmbarcare, deşi cunoştea situaţia la care îl expune pe acesta, ignorând toate informaţiile transmise", se arată în comunicatul TAROM. 
 
Reprezentanții companiei au adăugat că, la check-in, agentul, în mod corect, a constatat că pasagerul nu avea rezervare valabilă, pasagerul era complet imobilizat, prin urmare nu putea fi îmbarcat la respectivul zbor, întrucât reglementarile aplicabile sunt imperative şi interzic în mod expres astfel de îmbarcări, pentru siguranţa tuturor pasagerilor. 
 
”Regretăm mult situaţia şi sperăm ca nicio persoană cu dizabilităţi să nu mai treacă prin astfel de situaţii, care o fac mai vulnerabilă, în loc să o suţină în dificilele încercări pe care le traversează. Echipa TAROM doreşte în mod permanent să îşi îmbunătăţască activitatea şi este deschisă la orice sugestie a pasagerilor săi, dar, în acelaşi timp, nu putem lăsa informaţiile false să umbrească dedicarea TAROM faţă de pasagerii săi, oricare este starea lor, şi nici să afecteze comunicarea cu publicul român direct sau prin opinia publică. Până acum am susţinut şi am practicat o comunicare onestă cu publicul larg. Intenţionăm să continuăm să practicăm onestitatea în orice situaţie, indiferent dacă ne avantajează sau nu, în interesul general al publicului şi al statului român”, a declarat Bogdan Popescu, director general TAROM. 
 
Toate informațiile necesare privind îmbarcarea persoanelor cu mobilitate redusă sunt publicate pe site-ul: tarom.ro 

Comenteaza