Planul anti-Iohannis

Planul anti-Iohannis
"Laboratoarele" din spatele lui Ponta pregătesc "Planul anti-Iohannis", menit să îl salveze pe prim-ministru. Se joacă ultima carte. Ne întoarcem cu 6 luni în urmă.

Planul anti-Iohannis: schimbarea percepției președintelui în masele care l-au votat, țintă principală fiind cei care și-au schimbat comportamentul de vot între cele două tururi de la pasiv la activ, cu subsegmentul celor care au cântărit două rele. Scop: dezamăgirea și schimbarea comportamentului de vot (variantă de lucru, neevaluată încă final din cauza riscului percepției instabilității politice: suspendarea președintelui). Planul merge pe mai multe fronturi: război psihologic, media online, aliați politici. 
 
Metode: tactici amăgitoare care utilizează elemente reale, de necontestat, împănate cu elemente false, greu de verificat, care țintesc sentimente primare: furie, dragoste (tehnică securistică, dar utilă de la Goebbels încoace).
 
Goebbels: „Nu este imposibil de dovedit, dacă ai câteva cunoștințe de psihologie și o repeți suficient de des, că un pătrat este, de fapt, un cerc. În fond și la urma urmei ce este un cerc și ce este un pătrat? Simple cuvinte, care pot fi manevrate în așa fel încât să ascundă ideile de baz〜. 
 
Hitler: „Efectele propagandei se bazează în mare parte pe emoții și într-o foarte mică măsură pe intelect. Liderii trebuie să evite să aibă pretenții intelectuale exagerate din partea maselor. Receptivitatea lor este limitată, inteligentă, redusă, dar puterea de a uita este enormă".
 
Tehnici: minciună, minciună prin omisiune, minimizare, diversiune, indimidare, culpabilizare 
 
Vectori: site-uri care reiau temele de campanie la amplitutine, din care vectori TV reiau atât cât să nu pară campanie negativă. Parfumul de credibilitate. Plus, pe vectorul TV: inducerea mesajului următor: noi vă dăm fapte, nu va spunem cum să gândiți, el va ia de proști, el va manipulează. 
 
Raționament: interpretarea rău-voitoare a adevărului este mai eficace decât minciuna. 
 
La ce lucrează acum strategii criminali: la adecvarea mesajului în funcție de grupul țintă. Intelectualii pun botul mai puțin, le trebuie fapte, populațiile sărace au nevoie de sentimente.
 
Mesajul arhaic: religie, bogăție (președintele trăiește în lux, face excursii) 
 
Mesajul arhaic-paternalist: noi avem grijă de mâncarea voastră.

  
Mesajul invers: a făcut pact pentru apărare, dar la ce ne folosesc americanii și sistemele antirachetă dacă nu avem locuri de muncă, deoarece americanii ne pedepsesc și nu vin cu investiții? 
 
ΎN PARALEL, se lucrează la SUPORTUL cel mai util: inducerea următoarei idei: în curând, președintele ne va dezămagi (avem noi informații din Sibiu, de la foștii colaboratori, de la cei care îl cunosc și știu că e lipsit de anvergură). Ce cântăresc strategii criminali acum: în ce măsură poate prinde mesajul cu GEG și care sunt vectorii care pot fi utilizați.
 
SCOP: răzbunarea! 
 
SCOP: temporizarea. Cele 45 de zile ale lui Ponta au că scop temporizarea. Se vor folosi în această perioadă ținte false, stimuli pentru a se descoperi variante de contracarare și armele taberei adverse. 
 
VICTIMIZAREA lui Ponta: se studiază în ce măsură un mesaj gen "€œplătesc deoarece nu accept să închin țara” poate avea efect.

PERICOL: izolarea României

CE AR TREBUI SĂ VERIFICE SERVICIILE: în ce măsură are PSD contacte cu Tsipras și Orban 
 
SCOP: destabilizarea celor din diaspora. Cei care l-au susținut trebuie transformați în adversari. 
 
SCOP FINAL: la un an de la alegerea președintelui, să iasă oamenii în stradă dezamăgiți

SALVAREA LUI PONTA? Nu mai poate fi făcută, dar trebuie văzute pierderile colaterale

SUPOZIȚIA MEA: cei care fac strategia știu că Ponta nu mai poate fi salvat, dar îl mint.

Comenteaza