Boc: "Cineva a scos cu ranga centura din PNRR" / Ce răspunde USR

Boc: "Cineva a scos cu ranga centura din PNRR" / Ce răspunde USR

Contre politice Emil Boc - USR pe tema centurii metropolitane. Primarul Clujului spune că fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a scos „cu ranga” centura metropolitană din PNRR.

"De astăzi, conform procedurilor legale, centura metropolitană trebuie să primească acordul de mediu în jur de 16,17 iulie, astfel să poată merge mai departe în aprobare interministerială la București și în speranța că se vor deschide liniile de finanțare cât mai repede cu putință să fie finanțată această centură metropolitană”, a spus Boc, marți, în ședința de Consiliul

"Cine a pus centura în PNRR? Miniștri Boloș și Bode. Este simplu, ministrul Boloș împreună cu ministrul Bode. Cine a prioritizat metroul să rămână în PNRR? Răspunsul este domnul ministru Drulă. Acest PNRR din 2020 are la pagina 237 inclus trenul metropolitan, metroul și centura metropolitană, la ultimul punct la autostrăzi. Și scrie Autostrada Transilvania plus pachet de conectivitate Cluj-Gilău-Apahida, adică exact centura metropolitană, 2,1 miliarde euro, 170 de kilometri. Ca prin minune, cineva a scos cu ranga centura metropolitană de aici de la autostrăzi și acel nume e Drulă. Fără patimă. A rămas Autostrada Moldovei, foarte bine, de ce nu a rămas și centura Clujului acolo? Cineva trebuie să răspundă politic pentru asta. Realitatea e certă, dacă aveam centura metropolitană în PNRR o aveam astăzi la același stadiu cu metroul, în licitație. Astfel ca până în 2026, nu întreaga centură, ca la metrou, o parte bună din ea să fie făcută pe banii din PNRR, nici metroul nu se face tot din PNRR.  Nu este acolo, deci cine a prioritizat metroul? Domnul Drulă a scos centura metropolitană. De ce a menținut metroul?”, a spus Boc.

Consilierul local Alexandra Oană i-a atras atenția primarului că, proiectul autostrăzii a fost lansat înainte ca USR să intre în politică.

"În Cluj se vorbește despre centura metropolitană înainte ca USR să intre în politică. Să aflăm astăzi că din cauza USR și a lui Cătălin Drulă e un pic mai mult. V-aș asuma la asumare din toate părțile. Se vorbește de proiect din 2014. Comisia Europeană a avut condiții foarte clare referitoare la tipurile de proiecte care puteau fi finanțate, Cătălin Drulă a reușit cu greu să introducă autostrăzile pentru că UE nu favoriza proiecte ce țin de rutier. A reușit să-i convingă să introducă autostrada spre Moldova argumentând decalajele economice dintre regiuni și nevoia de a recupera acesta decalaje, nevoie de a aduce toare regiunile la un nivel echivalent și de asemenea, a trebuit să respecte un principiu al distribuității, adică toate regiunile trebuiau să beneficieze din fonduri. Nu puteau să prioritizeze alocările doar pentru o regiune. Clujul este printre cele mai bine finanțate zone în PNRR cu proiecte majore. Sunt sigură că lui Cătălin Drulă i-ar fi plăcut să intre și centura dar a trebuit să ia niște decizii. Lucrările trebuie terminate până în 2026”, a spus Oană", a răspuna consilierul USR, Alexandra Oană.

Edilul Clujului a replicat că niciun proiect de infrastructură nu va fi finalizat până în 2026.
„Credeți că Autostrada Moldovei se termină până în 2026? Este în PNRR, sunt sectoare din autostradă care se vor termina. Foarte bine că a rămas acolo. Metroul se va finaliza în 2026? Nu, o componentă importată de 310 milioane de euro se va finaliza din acei bani. La fel și cu centura metropolitană, nu ne așteptam ca să primi toți banii, dar era imboldul necesar de a arăta că e prioritatea Clujului. Cu ce drept domnul ministru Drulă ne-a prioritizat metroul și nu centura? Nu ne-a întrebat nici pe mine, nici pe dumneavoastră ce vrem să prioritizăm. Noi am plecat de la premisa că ce a vorbit Guvernul României și a prioritizat în document merge mai departe”.

Centura metropolitană va fi un drum de clasă tehnică 2, tip drum expres, de 42,13 kilometri (la care se adaugă 26,62 de kilometri de bretele la cele 20 de noduri propuse, iar drumurile de legăturăvor avea 32,33 de kilometri) cu 2 benzi pe sens și bandă de acostament, plus zonă mediană, piste de bicilete și drumuri de legătură. 

Se estimează că Centura va aduce reducerea cu 67% a timpilor de deplasare între Gilău și Cluj-Napoca. Investiția este de peste 6.077.089.00 lei fără TVA (peste 1,2 miliarde de euro).

Comenteaza