Deputatul Moisin anunță situația la zi a lucrărilor la Autostrada Transilvania

Deputatul Moisin anunță situația la zi a lucrărilor la Autostrada Transilvania
| Foto: arhiva

Deputatul liberal Radu Moisin a solicitat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii o informare asupra situației juridice, dar și a stadiului lucrărilor de pe Autostrada Transilvania (A3).

Parlamentarul clujean a anunțat situația la zi a lucrărilor la A3 - Secțiunea Brașov - Târgu Mureș - Cluj - Oradea (Autostrada Transilvania).

„Fiind preocupat în permanență de situația obiectivelor de infrastructură rutieră, am dorit să aflu de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii:

1. Informații cu privire la soluțiile legale și contractuale pentru deblocarea problemelor apărute în proiectarea și executarea subsecțiunii 3C2, Chiribiș -Biharia care face parte din A3, unde există un blocaj juridic;

2. Stadiile de execuție actuale ale tuturor tronsoanelor Autostrăzii A3 (cu excluderea părților date deja în folosință).

Astfel, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii mi-a transmis:

Pentru continuarea și deblocarea obiectivului de investiții în zona 3C2, Chiribiș-Biharia sunt luate în calcul 3 variante:

- CNAIR SA agreează în totalitate varianta care prevede ca actualul contract să continue, iar Antreprenorul să își îndeplinească obligațiile contractuale, să finalizeze proiectarea și execuția acestui lot de autostradă;

- A doua opțiune cuprinde rezilierea contractului, însă această opțiune se va lua în calcul doar dacă Antreprenorul nu reușește să își îndeplinească obligațiile în termenele contractuale;

- Ultima variantă se referă la încetarea amiabilă a contractului, însă este esențial ca Antreprenorul să prezinte clar motivele care fac imposibilă finalizarea contractului.

În ceea ce privește stadiul restului tronsoanelor Autostrăzii A3 - Transilvania (secțiunea Brașov - Tg.Mureș - Cluj - Oradea), în afară de cele date în exploatare:

• Brașov-Făgăraș - revizuire Studiu de Fezabilitate, Proiect Tehnic și Detalii de Execuție elaborate în 2009;
• Făgăraș-Sighișoara - Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
• Sighișoara-Tg.Mureș - Studiu de Fezabilitate elaborat în 2004;
• Secțiunea 2A: Ogra - Câmpia Turzii, Lotul 3 Chețani - Câmpia Turzii - relicitare;
• Subsecțiunea 3A2: Nădășelu - Mihăiești și Subsecțiunea 3B1: Mihăiești - Zimbor - stadiu fizic de execuție 23%;
• Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului - în faza de proiectare;
• Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului - Zalău, Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău (+ Tunel Rutier Meseș) - în licitație;
• Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău - Suplacu de Barcău - stadiu fizic de execuție 13%;
• Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău - Chiribiș - în licitație;
• Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău - Borș, Subsecțiunea 3C2: Chiribiș - Biharia - în faza de proiectare”, a transmis Radu Moisin.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza