Metrou la Cluj. "Soluția este să ne împrumutăm"

Metrou la Cluj.
Un reprezentant al PSD sprijină proiectul pe termen lung al primarului PNL al Clujului.

Guvernul PSD ține blocat proiectul centurii metropolitane a Clujului, pentru care există fonduri europene pregătite la Bruxelles (peste 150 de milioane de euro), iar primarul Emil Boc i-a acuzat pe responsabili de "crimă cu premeditare". Social-democrații clujeni se delimitează de cei de la București și spun că, de fapt, ei sprijină proiectul. Ba mai mult, că doresc să se implice în realizarea unei linii de metrou metropolitane.

Joi seara, într-o întâlnire a reprezentanților Consiliului Civic Local cu șapte dintre parlamentarii clujeni, liderul organizației județene a PSD, Horia Nasra, a arătat că susține centura și că este de acord cu o soluție pe termen lung aruncată în spațiul public de Emil Boc și Dan Tarcea, în exclusivitate, la postul de radio Realitatea FM.

"Susținem centura metropolitană, dar este insuficient, pentru că tot nu va rezolva problemele de trafic ale celor din Mănăștur, Gheorgheni sau Mărăști. Mai important este să avem metrou. Am auzit declarațiile domnului viceprimar Dan Tarcea și o susțin. Populația orașului crește, se mută mulți oameni aici, iar acesta este un proiect la care trebuie să punem umărul cu toții. Eu cred că soluția este să ne împrumutăm. Trebuie să îi întrebăm pe clujeni dacă sunt de acord să plătim o sumă lunar pentru a achita acest credit. Metroul ar trebui să plece de la Gilau și să ajungă până la Jucu. Degrevează central de trafic, iar elevii vor putea merge cu bicicletele la școală", a spus Nasra.

În luna mai, Emil Boc a vorbit, la Realitatea FM, despre demararea acestui proiect, care însă nu este nou. A mai fost propusă de Gheorghe Funar, dar și de candidatul din 2016 la primărie Octavian Buzoianu. Primăria Cluj-Napoca a pornit o dezbatere cu mai mulţi specialişti pe tema introducerii în zona metropolitană a (măcar) unei linii de metrou.

„Trebuie să gândim soluţii pe termen lung. Tot ce facem acum pentru ameliorarea aglomeraţiei din trafic sunt pansamente, nu rezolvă problema de fond a traficului. Ne propunem realizarea centurii metropolitane, dar şi la un metrou, ca proiect pentru următorii 20 de ani", a spus viceprimarul Dan Tarcea, care săptămâna trecută, tot la Realitatea FM, a anunțat demararea unui studiu de prefezabilitate pentru introducerea metroului la Cluj. Tarcea a precizat că nu există deocamdată o estimare de costuri şi că un kilometru de tunel poate costa între 5 şi 15 milioane de euro.

În acest moment, Bucureştiul este singurul oraş din România care are metrou, dar Timişoara a anunţat că doreşte, de asemenea, să introducă trenul subteran.

 

Comenteaza