Proiectul centurii ocolitoare a Dejului, "revendicat" de un deputat PSD de... Maramureș. Social-democrații clujeni ripostează

Proiectul centurii ocolitoare a Dejului, "revendicat" de un deputat PSD de... Maramureș. Social-democrații clujeni ripostează

Un deputat PSD de Maramureș își însușește meritele pentru mai multe proiecte de infrastructură rutieră din Cluj, aprobate de comisia de Transporturi, în bugetul de stat pe 2019. Deputații PSD de Cluj nu sunt pe aceeași lungime de undă cu colegul din Parlament, numindu-i declarațiile "incomplete și nefericite".

"Mă bucură faptul că două din trei proiecte de infrastructură prind contur în acest an la Cluj, în urma demersurilor mele în cadrul Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților. Este vorba de proiectul privind prelungirea centurii de ”diamant” din estul Clujului și racordarea acesteia la Autostrada Transilvania, precum și proiectul privind realizarea centurii de ocolire a municipiului Dej. Vreau să mulțumesc pe această cale colegilor mei, deputații PSD de Cluj, care m-au susținut alăturându-se și ei acestor demersuri. Din păcate, al treilea proiect, cel referitor la centura de nord a municipiului Cluj Napoca, încă așteptă studiul de fezabilitate pe care Primaria Cluj Napoca nu a fosat în stare într-un an și jumătate să îl realizeze", se arată în comunicatul semnat de deputatul PSD, Marius Sorin Bota.

Declarația parlamentarului din Maramureș vine la nici două săptămâni după ce Cornel Itu, deputat PSD de Cluj, anunța, în calitate de inițiator, că proiectul centurii municipiului Dej a fost avizat pozitiv de Consiliul Tehnico-Economic din Ministerul Transporturilor, acest obiectiv primind, practic, undă verde pentru a fi construit.

La solicitarea ZIUA de CLUJ, deputatul Cornel Itu a răspuns declarațiilor lui Sorin Bota:

"Eu mă bucur că a constatat faptul că traficul e îngreunat în zona Dejului, în deplasările dânsului din Cluj în Baia Mare. Fiind în comisia de Transporturi, și-a făcut datoria. Dar vreau să vă spun că demersurile au fost făcute atât la CNAIR, cât și la Ministerul Transporturilor, legat de a fi cuprins în CT studiul de fezabilitate reactualizat, proiectare și construcție de clauză suspensivă pentru a se obține avizul de mediu doar la finalitatea lucrării, au fost demersuri pe care le-am susținut la ministrul Șova, la CNAIR, la domnul Narcis Neaga. A fost o luptă permanentă pentru a demara toate procedurile legate de această centură ocolitoare a municipiului Dej. Eu cred că mi-am făcut datoria, le mulțumesc colegilor parlamentari din Cluj și celorlalți care au înțeles necesitatea acestei centuri, ministrului și guvernului și tot cu ajutorul colegilor sper să realizăm centura.

Legat de centura “de diamant” a municipiului Cluj- Napoca, poate că a făcut demersuri și sper să concretizeze. Din punctul meu de vedere e un fapt pozitiv.

Că dânsul a susținut în comisia de Transporturi, cred asta, dar demersurile sunt făcute de către mine, din 2011 în continuare prin interpelări și întrebări și prin toate demersurile pe care le-am putut face în cadrul grupului parlamentar, în cadrul partidului și în cadrul Ministerului, dar eu îi mulțumesc pentru sprijinul pe care ni l-a dat în Comisia de Transport și sper să își dea votul și în plen", a transmis Itu.

De asemenea, președintele interimar PSD Cluj, Horia Nasra a infirmat declarațiile conform cărora cele trei proiecte de infrastructură ar fi fost demersurile colegului maramureșean, susținând că sunt declarații "incomplete și nefericite". Un rol important în ultimul an l-a avut și secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Mircea Biban, clujean la rândul său, adaugă Nasra: 

"E o declarație incompletă și nefericită. PSD Cluj a avut și are în momentul de față un secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care este responsabil pe domeniul drumurilor și autostrăzilor. Mai mult decât atât, noi am susținut în permanență, iar domnul deputat Itu este, pot să spun, “părintele” centurii ocolitoare din Dej. Și eu îi mulțumesc că este implicat, contează orice ajutor în plus, dar repet, este o declarație incompletă și nefericită."

Date tehnice despre centura ocolitoare a Dejului

Centura Ocolitoare a Dejului a fost scoasă la licitație urmând ca execuția lucrării să se realizeze în 24 de luni de la data atribuirii contractului. Structura și lucrările de drum cuprind două noduri rutiere, cinci pasaje și patru poduri din care cel mai important este râul Someș.

Durata contractului este de 24 luni, din care 5 luni reprezintă perioada de proiectare care include Proiectul pentru Autorizația de construire iar 19 luni perioada de execuție lucrări.

Perioada de garanție a lucrărilor ar urma să fie de minim 36 de luni, aceasta putând crește până la 84 de luni în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată.

Valoarea estimată a contractului este de 104.525.520 lei fără TVA (22 milioane euro), din care valoarea lucrărilor este de 103.746.057 lei fără TVA, iar valoarea serviciilor de proiectare este de 779.463 lei fără TVA.

Comenteaza