TelVerde Antisuicid, la doi ani de la implementare: peste 4.000 de apeluri primite

TelVerde Antisuicid, la doi ani de la implementare: peste 4.000 de apeluri primite
Linia telefonicǎ de tip TelVerde deschisă la Cluj de Asociaţia Românǎ de Prevenţie a Suicidului (ARPS) în 15 iulie 2013 a fost apelată de peste 4.000 de persoane în cei doi ani de funcţionare.

Conform statisticii date publicităţii joi, în perioada de referinţă la 0800.801.200 s-au înregistrat 4.336 de apeluri, dintre care 520 au fost mai lungi de cinci minute. Clasificarea apelurilor în funcţie de durata lor este făcută în mod convenţional de ARPS, care consideră că un apel sub cinci minute nu intră în categoria consilierii telefonice.

"Asta nu înseamnă că apelurile mai scurte nu sunt folositoare pentru cei care sună, voluntarii fiind antrenaţi să furnizeze şi informaţii de utilitate publică", susţin reprezentanţii asociaţiei. Sub protecţia anonimatului, personele aflate în criză suicidară au primit consultanţǎ de specialitate, gratuită şi confidenţială.

„TelVerde Antisuicid este vocea care demitizează lozinca singuraticului suicidar, spusă cu obstinaţie şi amar: "Pe mine nu mă ascultă nimeni...", vocea care răspunde la furie cu blândeţe, iar la disperare cu speranţă. Este vocea unor oameni minunaţi, care au ales să ajute dăruind timp din timpul vieţii lor, care însumează 4.470 de minute numai în acest an", a declarat Doina Cosman, coordonatoarea proiectului.

Linia telefonică este operată de voluntarii ARPS, care au parcurs un program de pregătire cu 12 şedinţe pe diferite teme specifice liniei de criză suicidară. În urma campaniilor de recrutare asociaţia a primit peste 100 de CV-uri, din care au fost selectate 59 de persoane. TelVerde Antisuicid, 0800.801.200, este gratuit, disponibil la nivel naţional şi apelabil din reţelele de telefonie fixă şi mobilă între orele 19:00 și 07:00.

Comenteaza