23.610 apeluri la Peditel 1791, în primele patru luni ale anului. Cu ce probleme sună părinţii

23.610 apeluri la Peditel 1791, în primele patru luni ale anului. Cu ce probleme sună părinţii

PEDITEL 1791, serviciul comunitar gratuit non stop naţional şi international, a oferit asistenţă medicală pentru aproape 24.000 de copii în primele 120 de zile ale anului 2019.

În perioada 1 ianuarie - 30 aprilie 2019, echipa medicală Peditel 1791 a preluat 23.610 apeluri, cu o medie de 197 apeluri/zi, anunţă reprezentanţii serviciului. Faţă de perioada similară a anului 2018, în primele 4 luni din 2019 numărul apelurilor înregistrate la Peditel a fost cu 18% mai mare.

În ultimele 5 zile (26 – 30 aprilie) care s-au suprapus cu zile libere, vacanţă, concedii şi Sărbătorile Pascale s-au înregistrat aproape 1.000 de apeluri, media zilnică depăşind 202 apeluri.

Medicii Peditel 1791 depun eforturi pentru ajutorarea cât mai multor părinţi cu copii, cunoscut fiind disconfortul şi panica pe care un părinte o resimte, mai ales când nu are nicio altă alternativă, siguranţa copilului fiind esenţială.

În primele 4 luni din 2019, principalele probleme medicale pentru care părinţii au apelat 1791/*1791 au fost vărsaturile, frebra, răceala şi diareea.  

4% din totalul apelurilor preluate au fost din Diaspora, iar cele mai multe au provenit din Marea Britanie.

În topul apelurilor din ţară, judeţul Cluj ocupă locul 1 (34% apeluri), urmat de Bucureşti + Ilfov - 30% apeluri, Prahova, Timiş şi Iaşi -6% din apeluri, din Constanţa înregistrându-se 5% din apeluri.

În 2019, serviciul Peditel 1791 şi-a propus să ofere asistenţă medicală pediatrică gratuita, prin telefon non stop, pentru un număr de 100.000 de copii, dintre care 50% din mediul rural şi zone greu accesibile.

Donatii şi sponsorizari se pot face accesând site-ul Peditel.

Comenteaza