Ministrul Sănătăţii vine la Cluj ca să prezinte designul Spitalului Regional de Urgență

Ministrul Sănătăţii vine la Cluj ca să prezinte designul Spitalului Regional de Urgență

Sorina Pintea, Ministrul Sănătăţii, reprezentanţi ai Băncii Europene, precum și reprezentanții autorităților publice din Regiunea NV, vor participa la reuniunea de lucru privind prezentarea designului Spitalului Regional de Urgenţă (SRU) Cluj.

Întâlnirea va avea loc joi, 26 iulie, începând cu ora 10:00, în Sala Mare a Palatului Administrativ Cluj. La mijlocul lunii, ministrul Sănătăţi a declarat că solicitarea de finanţare pentru spitalul din Cluj va fi depusă în octombrie, iar pentru Craiova, în decembrie. "În mod normal, după depunerea cererii de finanţare şi aprobarea de către Comisia Europeană urmează procedurile de licitaţie", declara Sorin Pintea.

Trei drumuri de acces spre spitalul din Cluj

ZIUA de CLUJ scria, în mai, că trei drumuri ar urma să lege Clujul de noul SRU. Propunerile au fost prezentate de arhitectul șef al județului Cluj, Claudiu Salanță, la Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism (CTATU). Propunerile nu sunt definitive și au fost supuse dezbaterii specialiștilor.

Accesul către noul spital ar urma să se facă prin trei artere: unul din DN1, unul dinspre Metro, pe un drum median nou, și unul din centura de sud a Floreștiului. Aceste lucruri sunt clare, iar Claudiu Salanță a precizat că au fost rezervate mai multe terenuri, pentru ca aceste drumuri să poată fi realizate în fapt.

Ce nu e clar este cum se va face accesul pe de DN1: în discuție sunt o girație suspendată, în dreptul intrării către magazinul Metro, sau un pod de-a lungul DN1, pe o lungime de 300 m. Salanță a prezentat și felul în care ar urma să arate DN1. Șoseaua ar urma să fie lărgită cu 10 metri, prin intermediul unor exproprieri.

Astfel, vor rămâne tot două benzi de circulație rutieră pe fiecare sens, dar se vor face benzi dedicate pentru mijloace de transport în comun, respectiv benzi pentru biciclete și trotuare. ”Am constatat că și la intrarea în Cluj, pe sub podul N, putem veni cu benzi dedicate și piste de biciclete, care se leagă de strategia Clujului de a moderniza arterele principale din oraș”, a spus Salanță.

În planșe apare și drumul de la Sf. Ion, care ar urma să aibă benzi dedicate mijloacelor de transport în comun. În plus, a fost realizat și un desen în care apare, pe DN1, calea ferată pentru tramvai. Aceasta pentru că în planul de mobilitate urbană durabilă întocmit pentru Cluj se prevedea o asemenea opțiune.

Proiectul spitalului din Cluj, vechi din 2004

Proiectul de construire a unui spital regional de urgenţă a fost lansat în mandatul de preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Cluj al liberalului Marius Nicoară, începând din 2004, fiind vorba de o unitate care să deservească judeţele din Regiunea de Nord-Vest. CJ a identificat atunci un teren pentru acest spital în zona Câmpeneşti, aparţinând comunei Apahida, situată în estul municipiului Cluj-Napoca, dar proiectul nu a fost prins la finanţare din partea guvernului, valoarea fiind estimată la 150 de milioane de euro.

După 2008, când s-a schimbat conducerea CJ, noul preşedinte al instituţiei Alin Tişe (PDL) a schimbat şi amplasamentul spitalului, în comuna Floreşti, situată în vestul municipiului Cluj-Napoca, dar lipsa finanţării guvernamentale a împiedicat şi de această dată începerea construirii SRU. Potrivit proiectului, viitorul spital urma să aibă 800 de paturi, 37 de secţii medicale şi să dispună de un heliport.

Ministerul Sănătății are în vedere construirea a trei spitale regionale de urgență – la Cluj, Iași și Craiova, investiție pentru care Guvernul României a negociat cu CE alocarea a 150 milioane de euro reprezentând contribuția națională, conform memorandumului prin care, în martie 2015, a fost stabilită majorarea procentului aferent ratei de cofinanțare națională pentru axele prioritare dezvoltarea infrastructurii sociale și asistență tehnică ale Programului Operațional Regional 2014-2020.

Comenteaza