„Veganuarie”, luna în care organismul are nevoie de o alimentație mai sănătoasă. Sfaturi la început de an

„Veganuarie”, luna în care organismul are nevoie de o alimentație mai sănătoasă. Sfaturi la început de an
| Foto: visulamerican.ro

După sărbătorile de iarnă cu mese îmbelşugate şi produse din carne, organismul are nevoie de o perioadă de refacere, de detoxifiere, de curăţare, o lună transformată în ”Veganuarie”.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Noul an a sosit şi acum multe persoane sunt pregătite pentru un nou început plin de provocări noi şi interesante. Cei care vor să aibă o alimentaţie sănătoasă trebuie să ştie că trecerea de la o dietă cu multe produse de origine animală la una alcătuită numai din fucte şi legume este totuşi o mare provocare.

Iată o listă de mici sfaturi utile pentru a uşura trecerea de la dieta bogată în proteine de origine animală, la cea vegetală:

Planificarea este pasul către reuşită

"Dacă nu te pregăteşti înseamnă că vei eşua" ar putea fi cea mai enervantă, dar exactă, frază care există, dar atunci când vine vorba de a adopta un stil de viaţă complet nou, planificarea chiar este foarte importantă, potrivit Mirror. Eşecurile sunt în normale şi nimeni nu ar trebui să facă reproşuri în acest sens, dar este mult mai puţin probabil să se întâmple atunci când totul este planificat din timp.

La fel ca în cazul oricărei diete, cel mai bun lucru pe care îl puteţi face este să marcaţi o mulţime de reţete care vă plac şi să scrieţi un plan alimentar cu ceea ce intenţionaţi să mâncaţi în fiecare zi. Odată ce ştiţi ingredientele de care veţi avea nevoie pentru o săptămână este mult mai uşor să faceţi cumpărăturile din timp, iar dacă aveţi deja totul în frigider este şi mai bine.

Faceţi provizii de produse esenţiale

Pe lângă toate ingredientele din toate mesele planificate cu grijă, este foarte util să aveţi în stoc şi toate produsele esenţiale de care aţi putea avea nevoie pentru reţete, băuturi sau gustări de ultim moment. Dacă puneaţi de obicei lapte de vacă în cafea, va trebui să vă faceţi provizii de o alternativă vegană, cum ar fi laptele de ovăz sau de soia, în funcţie de preferinţe. Acelaşi lucru este valabil şi pentru unt, brânză, uleiuri, iaurt, ciocolată, îngheţată etc., practic toate lucrurile de care aveţi nevoie zilnic trebuie înlocuite cu varianta vegană.

Citiţi fiecare etichetă

Doar pentru a adăuga ceva mai mult pe farfurie, în timp ce vă aflaţi în supermarket, veţi dori să verificaţi eticheta fiecărui produs pe care îl luaţi înainte de a-l arunca în coş, deoarece multe produse conţin şi ingrediente de origine animală ascunse în ele, chiar dacă sunt prezentate ca fiind vegane. Cele mai multe ambalaje vor indica în mod clar dacă este vegan, iar dacă nu scrie clar pe etichetă, verificaţi lista de ingrediente.

Alte forme de proteine

Una dintre cele mai mari preocupări pe care oamenii o au atunci când iau în considerare o dietă bazată pe plante este cum vor reuşi să consume o cantitate sănătoasă de proteine, mai ales dacă au ca obiectiv pierderea de grăsime. Există o mulţime de modalităţi de a vă creşte nivelul de proteine fără a consuma carne şi produse lactate.

Proteinele sănătoase pot fi găsite în nuci, seminţe, linte, tofu, fasole, leguminoase, năut şi multe altele. Dacă consumul de proteine este un aspect care vă preocupă în mod deosebit, vă puteţi baza şi pe pudrele proteice, deoarece există acum sute de opţiuni vegane care se infiltrează pe piaţa dietei şi a nutriţiei.

Nu uitaţi de vitamine

Daţi-vă o mână de ajutor suplimentându-vă dieta cu vitamine. Este bine documentat faptul că majoritatea oamenilor, atât cei care mănâncă carne, cât şi cei care urmează o dietă bazată pe plante, au adesea deficit de vitamina B12, ceea ce poate duce la senzaţia de lene şi oboseală.

Carnea şi alte produse de origine animală oferă o sursă bogată de vitamina B12 pentru mulţi oameni, aşa că, atunci când o eliminăm, cei care adoptă ”Veganuary” ar putea lua în considerare suplimentarea acesteia în dieta lor. Vitamina D, fierul, zincul şi Omega-3 sunt, de asemenea, toate creditate ca fiind vitamine importante pentru cei care urmează o dietă vegană.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Comenteaza