Se reia superlicitaţia pentru 50 de autobuze. Miza este de 11 milioane de euro

Se reia superlicitaţia pentru 50 de autobuze. Miza este de 11 milioane de euro
Curtea de Apel Cluj obligă Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca să reia licitaţia pentru achiziţionarea celor 50 de autobuze noi, în valoare de 11 milioane de euro, care trebuiau să înoiască parcul auto până la începutul lui 2018.

Magistraţii Curţii de Apel Cluj au anulat definitiv licitaţia pentru cele 50 de autobuze noi, câştigată iniţial de firma Mercedes, cu o propunere de preţ de 219.500 de euro pentru fiecare unitate pe care o va aduce la Cluj. Licitaţia a fost contestată de competitorii Solaris din Polonia şi Karsan Otomotiv din Turcia, primind câştig de cauză la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Recursul CTP şi Mecedes a fost anulat. 

"Tip soluţie: Respingere recurs. Soluţia pe scurt: Respinge plângerile formulate de petentele CTP Cluj-Napoca SA şi MB.România SRL împotriva deciziei CNSC 1527/C11/1785/1856/21.06.2017. Fără cheltuieli de judecată. Definitivă. Pronunţată în şedinţa publică din 21.08.2017", se arată pe site-ul Curţii de Apel Cluj. 

ZIUA de CLUJ scria, în iunie 2017, că Mercedes a fost singurul, dintre cei trei ofertanţi, care nu a fost descalificat. "În faza evaluării tehnice şi economici-financiare, a fost descalificată compania BMC. În finală au intrat Mercedes şi Solaris. S-a trecut la etapa a doua a evaluării ofertei, unde s-a constatat că Solaris nu a respectat cerințele din caietul de sarcini şi a fost, de asemenea, descalificată", declara Liviu Neag, directorul CTP. Isuzu nici măcar nu a apucat să depună o ofertă, la fel ca MAN.

Conform informaţiilor ZIUA de CLUJ, principala nemulţumire a celor trei societăţi a fost organizarea concursului de pe o zi pe alta. Procedura a fost blocată iniţial de contestarea caietului de sarcini, iar când s-a dat undă verde pentru licitaţie, totul s-a desfăşurat în 24 de ore. Firmele au aflat la ora 16:00 că trebuie să depună oferta până a doua zi la ora 16:00. De cealaltă parte, CTP a vina pe cei de la Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, chemaţi să dea explicaţii la CNSC.

Vehiculele trebuie să fie diesel, cu euro 6, modelul scurt, de 12 m, echipate full, cu camere video interioare şi exterioare, computer de bord, sistem de numărare a călătorilor, trapă pentru persoane cu dizabilităţi şi validatoare de ticketing. 20 de milioane de euro a luat credit CTP pentru a cumpăra autobuze şi tramvaie noi.

Comenteaza