Un consilier local cere amânarea modernizării podului Garibaldi. ”Dacă se închide și acest pod, vor fi cozi de ore”

Un consilier local cere amânarea modernizării podului Garibaldi. ”Dacă se închide și acest pod, vor fi cozi de ore”
Consilierul a cerut corelarea lucrărilor de la pod cu cele de la o arteră extrem de importantă pentru decongestionarea traficului.

Consilierul local Radu Moisin, PNL, a intervenit marți, în ședința de Consiliu Local, cerând ca podul Garibaldi să fie modernizat abia după ce va deveni funcțională centura de sud a Floreștiului.

"Va fi foarte dificil de închis podul Garibaldi câtă vreme nu există o alternativă pentru locuitorii din cartierul Grigorescu. Așa-zisa centură de nord a Floreștiul a dat peste cap întregul trafic. Zona Dragalina - Napoca este blocată la orele de vârf, podul Garibaldi este singurul unde se poate circula cât de cât. Dacă se închide și acest pod, vor fi cozi de ore spre Dragalina sau spre Cora. De aceea, propun ca podul Garibaldi să fie modernizat abia după ce se va deschide centura nordică a Floreștiului. Din câte înțeleg, e pe drumul cel bun acest proiect. S-au terminat de făcut exproprierile", a spus Moisin. El a subliniat că speră să se găsească o soluție tehnică în așa fel încât pe pod să se poată circula, parțial, și pe durata lucrărilor.

Consiliul Local a aprobat marți indicatorii tehnico-economici pentru podul Garibaldi, reieșiți din studiul de fezabilitate. 7.090.541 lei ar urma să coste modernizarea refacerea podului care leagă zona Parcului Central de cartierul Grigorescu.

O mare parte din această sumă ar putea fi suportată de Ministerul Dezvoltării Regionale, întrucât proiectul a fost inclus în Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) II. Podul ar urma să aibă 50,30 m lungime și trei deschideri. Lățimea structurii va avea 20-24 m, iar carosabilul, 14 m, adică patru benzi de circulație.
Actualul pod are numai trei benzi. Va exista trotuar și pistă pentru biciclete. S-a stabilit inclusiv că este nevoie de nouă grinzi. Spre comparație, la podul peste Someș de la autostradă, la Gilău, se vor folosi 64 de grinzi. Durata de execuție a fost estimată la nouă luni.

Ideea modernizării podului Garibaldi are cam patru ani vechime. Primăria a prezentat, în 2014, un proiect arhitectural futurist pentru podul Garibaldi. Acesta a fost însă "desființat" de unii dintre specialiști, care au susținut că este nevoie de un pod simplu și funcțional. Nu doar proiectul a fost un motiv de întârziere, ci și stăvilarele de sub pod.

"Este necesar, pentru modernizarea podului, să preluăm în administrare și stăvilarele. Acestea urmează la rândul lor să fie modernizate, ca parte a lucrărilor de refacere a infrastructurii și suprastructurii podului", a declarat Iulia Perșa, șef al Biroului mass-media al primăriei. Pentru ca stăvilarele să treacă în administrarea municipalităţii se așteaptă o hotărâre de guvern.

 

Comenteaza