Trenul metropolitan, pus pe șine. Primele informații: capete de linie, număr de stații + CTP iese din calcule

Trenul metropolitan, pus pe șine. Primele informații: capete de linie, număr de stații + CTP iese din calcule
Reprezentanții Primăriei s-au întâlnit cu cei ai Regionalei CF Cluj pentru a discuta despre trenul metropolitan.

Clujul vrea să introducă un nou mijloc de transport în comun: trenul metropolitan. Chiar dacă, în urmă cu un an, primarul Emil Boc spunea că nu este posibil și că CFR nu va fi de acord, acum se dovedește că este posibil și că CFR este de acord. Săptămâna aceasta, city-managerul Gheorghe Șurubaru, fost director în cadrul CFR Infrastructură, s-a întâlnit cu reprezentanți ai Regionalei de Căi Ferate Cluj și a stabilit primele date legate de proiect. Prima concluzie trasă de participanții la discuție a fost că trenul ar trebui să plece de la Nădășelu, unde va fi un capăt al autostrăzii, și să ajungă până la Răscruci.

10

stații au fost gândite, la o primă analiză a proiectului: Nădășelu - Suceag - Baciu - Cluj gară - Cluj zona Clujana - Cluj pod IRA - Cluj aeroport - Apahida - Jucu - Răscruci. La acestea s-ar putea adăuga și altele, în funcție de recomandările proiectantului. În mod evident, o altă stație ar trebui prevăzută pentru zona parcului industrial Tetarom I.

"Amplasamentul stațiilor ține de viziunea proiectantului. Trebuie ieșit la fața locului și stabilite. E clar că se vor folosi stațiile și haltele existente, la care se vor adăuga și puncte suplimentare. Ne gândim la o oprire la Clujana, unde oricum exista o haltă, dar cel mai dificil punct va fi cel de la aeroport, unde ar urma să fie nodul intermodal propus de aeroport. Acolo există o stație pe sensul de mers spre Apahida, mai trebuie făcută una și la întoarcere, care ar trebui legată cu un pod sau cu un pasaj subteran de aeroport", a declarat Gheorghe Șurubaru.

Din primele informații despre acest subiect, devine clar că municipalitatea nu dorește ca trenul metropolitan să fie gestionat de Compania de Transport Public. "Probabil vom înființa o companie care să opereze traseul feroviar metropolitan", a declarat Emil Boc. City-managerul Gheorghe Șurubaru a introdus în discuție și posibilitatea de a externaliza serviciul către un operator autorizat.

În plus, Șurubaru a subliniat că proiectul Primăriei va fi inclus, pe un tronson, într-un proiect mai larg, al Regionalei de Căi Ferate. Acest lucru ar urma să scadă costurile pe care ar urma să le suporte municipalitatea.

"CFR și-a declarat din start intenția de a sprijini acest proiect. Am stabilit să ne pliem pe studiul de fezabilitate pe care îl fac ei acum, pentru dublarea și electrificarea liniei Cluj - Oradea. Am stabilit să includă și stațiile pentru transportul feroviar metropolitan. Pentru traseul Cluj - Răscruci ne dorim să ne pliem de asemenea pe vreun alt proiect al CFR. Când se ajunge la partea de finanțări, vom vedea cine va suporta costurile. Cel mai mult va costa cumpărarea automotoarelor și amenajarea punctelor de oprire. CFR va trebui să includă cursele metropolitane în graficul de circulație, dar vom face lucrurile pas cu pas", a spus Gheorghe Șurubaru.

City-managerul a precizat că opririle de pe traseul trenului metropolitan ar urma să fie corelate cu liniile de transport local operate de CTP, iar călătorii să aibă posibilitatea de a achiziționa un bilet unic.

 

Comenteaza