Autostrada Transilvania merge înainte. S-a semnat contractul pentru un nou lot

Autostrada Transilvania merge înainte. S-a semnat contractul pentru un nou lot
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat joi semnarea contractului pentru construcţia unui nou tronson al Autostrăzii Transilvania.

Este vorba de cel de-al patrulea lot al sectorului Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureş, pe distanţa Târgu-Mureş - Ungheni, care cuprinde şi un drum de legătură şi are o lungime de 9,2 km, din care 4,7 drumul de legătură.

"CNADNR anunță că în data de 11.03.2015 a fost semnat contractul "Realizarea Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, lot 1: Târgu-Mureş Ungheni + drum de legătură", au informat reprezentanţii companiei.

Potrivit comunicatului remis de CNADNR, contractul a fost semnat cu asocierea Lemacons & Vega 93 & Arcada, valoarea totală fiind de 179.787.916 lei fără taxa pe valoarea adăugată (40.529.286 euro, după cursul BNR de joi, 12 martie).

Finanțarea proiectului este asigurată în proporţie de 85% din fonduri de coeziune, în timp ce diferenţă de 15% va fi acoperită de la bugetul de stat. Durata de derulare a lucrărilor este de 60 de luni, din care 12 luni pentru execuţia propriu-zisă, alte 48 de luni reprezentând perioada de garanţie.

Procedura de licitaţie privind atribuirea contractelor aferente sectorului Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureş al autostrăzii Braşov - Oradea a fost finalizată în ianuarie. La sfârşitul lunii februarie, CNADNR anunţa semnarea contractului pentru construcţia ultimului lot al sectorului Câmpia Turzii - Ogra - Târgu-Mureş, între Ungheni şi Ogra, cu o lungime de 10,1 km. Acestea sunt primele proiecte de investiţii ale anului 2015 care au ca sursă de finanţare fondurile europene nerambursabile.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumită Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Bechtel, care trebuia executat până în 2012. Contractul a suferit în decursul timpului mai multe modificări, fiind reziliat în mai 2013, statul român plătind companiei 37,2 milioane de euro şi datorii de 50 milioane de euro.

Comenteaza