Video Foto Autostrada Transilvania: Sute de utilaje, zeci de camioane şi excavatoare pe şantierul de lângă Cluj-Napoca

Imagini care nu caracterizează mobilizarea românească: sute de muncitori, zeci de autobasculante, foreze, cife, excavatoare şi buldoexcavatoare lucrează pe şantierul A3, pe tronsonul dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului.

Lângă Cluj-Napoca, constructorul român UMB munceşte în forţă pe cei lotul de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei. Sute de muncitori angajaţi ai UMB şi sute de utilaje au umplut încă din luna februarie şantierul tronsonului dintre Nădăşelu şi Poarta Sălajului (42 km) de pe autostrada A3, cu termen de finalizare în 2023. Mobilizarea este impresionantă, dar nu unică. Pe acelaşi şantier, în vară, se lucra inclusiv noaptea. 
 
„Acesta este cel mai avansat proiect de autostradă din PNRR, adică este chiar în execuţie”, preciza fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, pe 18 iunie, pe contul său de Facebook. 
 
Au apărut însă ulterior o serie de probleme. Mai întâi, o surpare gravă s-a produs în apropiere de Nădăşelu, unde unul dintre dealurile de lângă localitate începuse să o ia la vale. După mai puţin de două luni, o nouă alunecare de teren s-a petrecut pe traseul autostrăzii între Nădăşelu şi Zimbor, chiar lângă Sâncraiu Almaşului.
 
Chiar şi aşa, pe cei 42 de kilometri dintre Nădăşeşu – Zimbor şi Poarta Sălajului, lucrează cu 480 de muncitori şi 250 de utilaje. Asocierea de firme româneşti Spedition UMB - Tehnostrade a început în forţă construcţia tronsonului din Autostrada Transilvania de 30 de km de la Nădăşelu la Zimbor, parte din cei 42 de km pe care îi are contractaţi de la Nădăşelu la Poarta Sălajului.
 
Pe lângă cei aproape 500 de muncitori aici au fost aduse o mulţime de utilaje. Conform datelor oficiale, desfăşurarea de forţe cuprinde 94 autobasculante, 53 cife beton, 37 buldoexcavatoare, buldozere, excavatoare, 22 instalaţii piloţi foraţi, 15 cilindri, 10 încărcătoare frontale, şapte autogredere, şase staţii betoane, patru cisterne apă, o pompă de beton şi o trusă de stabilizare a pământului, a transmis adevarul.ro
 
Sectorul Nădăşelu – Zimbor – Poarta Sălajului va cuprinde 18 viaducte, prexum şi opt poduri, şapte pasaje, 35 podeţe, un nod rutier, dar şi două parcări de scurtă durată, în oglindă. Termenul de finalizare pentru cei 42 de kilometri de autostradă este 2023. Acest sector face parte din proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, care ar fi trebuit finalizat în 2012.

Comenteaza