Ce măsuri a luat Primăria Cluj-Napoca după instituirea stării de urgență

Ce măsuri a luat Primăria Cluj-Napoca după instituirea stării de urgență

Municipalitatea a anunțat măsurile dispuse în Cluj-Napoca după instituirea stării de urgență.

Aceste măsuri sunt:

- prelungirea închiderii creșelor pe întreaga perioada a stării de urgență

- prelungirea acțiunilor de dezinfecție a mobilierului urban, inclusiv stații de transport în comun

- la Baza sportivă Gheorgheni au fost anulate toate activitățile din spații închise și programarile pentru terenurile de fotbal, tenis

- spațiile deschise din bază rămân deschise publicului, dar au acces maximum 100 de persoane cu păstrarea distanței de minimum un 1 m

- Bazinul olimpic Grigorescu a fost închis

- au fost anulate acvititățile culturale programate la Bastionul Croitorilor, Casino sau Cinema Dacia

- prelungirea măsurii de închidere a Oserului pe întreaga perioada a stării de urgență

- cantina primăriei se închide, doar activitățile de catering și livrare la domiciliu mai sunt permise

- cluburile pensionarilor sunt închise

- piețele agroalimentare rămân deschise și se dezinfectează zilnic

- măsuri suplimentare de igienizare și dezinfecție la locuințele de la Pata Rât

Primarul Emil Boc a atras atenția asupra unei măsuri importante prevăzute de decretul președintelui privind starea de urgență. ”Prin prevederea nr. 14 se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe durata stării de urgență, fie că e vorba de actele de identitate, autorizații de construcție sau certificate de urbanism. Fac recomandarea clujenilor de a utiliza procedurile online”.

Boc a precizat că problema cea mai mare cu care se confruntă autoritățile locale este faptul că nu toți clujenii respectă recomandările de a sta acasă. ”Suntem în prezența celor mai severe măsuri luate în vreme de pace și lumea trebuie să le trateze cu seriozitate. Cum puteți ajuta? Stați acasă”, a spus Boc. El a adăugat că impactul economic al acestei crize se va resimți și la nivelul bugetului.

”Cu siguranță impactul crizei va acea consecințe economice inclusiv bugetar. Agenții economici își suspendă activitatea și nu vor fi încasările prognozate la buget. Am făcut o prioritizare a cheltuielilor, avem bani pentru salubritate, pentru dezinfectanți, pentru asistența socială. Nu avem probleme de lichidități, nu suntem în criză, n-am amânat și nici reziliat vreun contract”, a explicat Boc.

Acesta a spus că s-a redus flota de transport în comun în circulație. ”De luni am redus de la 100 la 65% flota pe rutele de circulație din oraș pentru a nu încuraja transportul în comun extins în această perioadă, iar gradul de încărcare a mijloacelor este de 15-45%. Fac recomandarea ca toți cei care urcă în autobuz să aibă măști sau să își acopere gura și nasul. În Praga e obligație, la noi e recomandare”, a adăugat Emil Boc.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK

loading...
Loading...
Comenteaza