Foto Ce s-ar putea face cu banii pentru metroul din Cluj: rețea națională velo, 1.600 de școli sau două spitale regionale

Metroul va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro. Durata de implementare va fi de aproape 11 ani.

Abonează-te pe   Poza noua 31.03.2021
Pentru mai multe informaţii de ultimă oră vizitează pagina principală ZIUA DE CLUJ

Finanţarea ambițiosului proiect va fi asigurată din fonduri europene, naţionale şi locale, precum şi prin parteneriate public-privat. Odată finalizat, metroul îi va ajuta pe clujeni să traverseze orașul prin subteran în mai puțin de 30 de minute.

Grupul Civic Mobilitate Cluj-Napoca a calculat ce alte lucruri se pot face în domeniul mobilității clujene cu acest bani.

  • Rețea națională de piste de ciclism separate, de bună calitate
  • 83 km de cale ferată dublă electrificată, aptă de 160km/h
  • Înnoirea întregii flote de locomotive electrice a CFR Călători
  • 117 rame de tren regional, suficiente pentru sisteme de tren periurban în marile orașe
  • 1.666 troleibuze, mai mult decât necesarul național de astfel de vehicule electrice de transport urban
  • 303 tramvaie
  • Un sistem de tramvai la nivel de județ
  • 1.600 de școli medii cu 12-16 clase
  • Două spitale regionale mari, complet echipate, cu peste 1.000 de paturi

Pe traseul viitorului metrou de Cluj se află zăcăminte de sare. Acestea vor duce la majorarea prețului de realizare a infrastructurii. „Este posibil să crească costurile proiectului, dar vor fi nesemnificative în comparație cu valoarea totală. Mă bucur că s-au identificat problemele care au apărut. În acest moment, specialiștii fac toate săpăturile necesare și vor veni cu soluții pentru acest proiect. Oamenii au reușit să construiească autostrăzi și tuneluri pe sub apă, cu siguranță și la noi vor găsi soluțiile optime pentru finalizarea acestui proiect”, a spus viceprimarul Dan Tarcea.

Metroul de la Cluj este prins ca obiectiv în Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare discutat de Guvernul României cu Comisia Europeană, iar autorităţile doresc să încheie etapa studiului de prefezabilitate pentru ca până în 31 decembrie 2022 să treacă şi de fazele licitaţiilor pentru proiect şi execuţie, pentru a semna contractul şi a începe lucrările care se vor întinde pe maximum 128 de luni.

Asocierea SWS Engineering - Systra - Metrans Engineering a câștigat contractul având ca obiect “Servicii de elaborare studii de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții”.

⇒ Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte ZCJ.RO pe FACEBOOK şi pe Instagram

loading...
Loading...
Comenteaza